صنعت، معدن، تجارت

خرید و فروش رمزارز در داخل ممنوع است

مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت با بیان اینکه خرید و فروش رمزارزها در داخل کشور ممنوع است، گفت: رمزارزها کالای صادراتی می‌شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، کیوان گردان در گردهمایی معاونان امور صنایع و نمایندگان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها، در خصوص رمزارزها اظهار داشت: موضوع استخراج رمز ارزها که معروفترین آنها بیت کوین است عملاً به عنوان یک واحد تولید صنعتی در آیین نامه اجرایی دولت تصویب شده است.

وی افزود: وزارت نیرو دستورالعمل نحوه تامین برق و چگونگی محاسبه آن را برای استخراج بیت کوین و یا سایر رمز ارزها مصوب و ابلاغ خواهد کرد.

گردان با اشاره به نظر بانک مرکزی در خصوص خرید و فروش رمزارزها، بیان کرد: از نظر بانک مرکزی خرید و فروش رمز ارزها در داخل کشور ممنوع است و رمزارزها در واقع یک کالای صادراتی محسوب می شوند که باید از طریق صادرات به فروش برسند و میزان ارز به دست آمده از صادرات نیز در سامانه نیما به ثبت برسد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص موضوع تجهیزات پزشکی نیز گفت: سالانه ۲.۵ میلیارد دلار گردش مالی تجهیزات پزشکی به کشور است و یکی از حوزه هایی که برای ساخت داخل باید پایلوت شود همین حوزه تجهیزات پزشکی است که موضوع شناسایی نیازها و تجهیزات برای داخلی سازی را در دستور کار داریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا