اقتصاد کلان

آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: از تمام دیدگاه‌ها، حتی دیدگاه‌های متفاوت در زمینه اصلاح ساختار بودجه استقبال می‌کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدباقر نوبخت – معاون رییس‌جمهور در دومین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور اظهار کرد: در اصلاح ساختار بودجه، آنچه هدف اصلی و اساسی ماست، تغییر منتج به بهبود است و از تمام دیدگاه‌ها، حتی دیدگاه‌های متفاوت که در این امر مهم کمک کند، استقبال می‌کنیم.

وی افزود: از تمام معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهم که ساختار اصلاح بودجه را به‌ درستی و با دقت افزون‌تری مرور کنند و توجه داشته باشند که در این روند ملاک ما اسناد بالادستی خواهد بود.

همچنین بخوانید

نوبخت تصریح کرد که یکی از اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه است و بی‌تردید اگر هدف‌گیری ما متناسب با برنامه‌ها باشد، پشتیبانی افکار عمومی را هم به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند توشه راه خواهیم داشت.

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، در این جلسه، آرا افلاکی – معاون بودجه هزینه‌ای امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور – در مورد ساختار و اهداف کمیته بازبینی هزینه‌ها، گزارشی ارائه کرد و گفت: کمیته بازبینی و سامان‌دهی آن بر اساس حذف خروجی‌های زاید، برون‌سپاری خدمت و کاستن از تعداد ردیف‌ها با توجه به قیمت تمام‌شده انجام خواهد شد.

همچنین رحمتی – مشاور معاونت اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه – نیز اظهار کرد: رویکرد ما در این روند، برنامه‌محوری و نظارت‌محوری است که جایگزین دستگاه‌محوری می‌شود و این امر به تقویت توان نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور منتهی می‌شود و نهاد سیاست‌گذار هم در جایگاه واقعی و ایده‌آل خود واقع خواهد شد.

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا