بانک و بیمهبورس اوراقبیمه

رشد دو برابری سهام شرکت بیمه آسیا تنها ظرف ۸۵ روز

قیمت سهام شرکت بیمه آسیا در سال ۹۸ با اقبال سهامداران روبه رو شده و طی ۸۵ روز کاری نزدیک به دو برابر و معادل ۹۰ درصد رشد داشته‌است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بانکداری ایرانی ، قیمت سهام شرکت بیمه آسیا، در اولین روز معاملات در سال ۹۸ معادل ۱۷۵۱ ریال بود اما بعد از ۸۵ روز کاری ، قیمت هر سهم در آخرین روز کاری ۳۳۰۰ ریال شده که نشان از رشد نزدیک به دو برابری داشته است.

یکی از دلایل رشد ۹۰ درصدی قیمت سهام بیمه آسیا به انتشار صورت‌های مالی موفق شرکت مرتبط بوده  و به رشد سود محقق‌شده بیمه آسیا در سال ۹۷ بر می‌گردد.

همچنین بخوانید

این شرکت در سال ۹۷ بیش از ۴۴ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که نسبت به رقم ۳۵ هزار میلیارد ریالی در سال ۹۶ رشدی ۲۷ درصدی داشته است.

بر اساس این حق بیمه تولیدی بیمه آسیا ۳۸ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال درآمد داشته است.

با وجود این عملکرد، سود عملیاتی شرکت ۶۱۱  میلیارد ریال و سود خالص سایر درامدهای غیر بیمه ای ۳۳ میلیارد ریال بوده که در نهایت  منجر به تحقق سود خالص شرکت ۶۴۴ میلیارد ریال شده‌است.

بر اساس سود خالص ۶۴۴ میلیارد ریالی سود هر سهم ۲۸۰ ریال شده که نسبت به سال قبل از آن با سود ۱۹۰ ریالی نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است.

علاه بر این سود انباشته شرکت با رشد ۵۱ درصدی از رقم ۶۲۳ میلیارد ریال به ۹۴۱ میلیارد ریال رسید.

عملیات درآمدزایی  بیمه آسیا در سال ۹۷ رشد چشمگیری داشته است.

سرمایه گذاری کوتاه مدت شرکت بیمه آسیا با رشد۸۱ درصدی به مبلغ ۱۰ هزار و ۱۱۸ میلیارد رسید. همچنین  سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت نیز رشد ۴۵ درصد داشته و به مبلغ ۹ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال رسید.

علاوه بر این، حق بیمه تولیدی شرکت در چهارماهه منتهی به ۳۱ تیر ۹۸ به مبلغ ۱۸ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال رسیده که برای این میزان تنها هشت هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده و نسبت خسارت شرکت به رقم ۴۶ درصد رسیده که یکی از بهترین نسبت های خسارت در صنعت بیمه ایران است چرا که اغلب شرکت‌ها دارای نسبت خسارت بالاتر از رقم ۸۰ درصد هستند.

بنابراین بر اساس این عملیات سهام شرکت بیمه آسیا با اقبال سهامداران مواجه شده و به دلیل افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران رشد نزدیک به ۹۰ درصد را تجربه کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا