امور زیربناییتعاون و اشتغال

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری

مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون، از پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های خرد و متوسط در مناطق روستایی و عشایری خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بانک عامل بخش تعاون، حجت اله مهدیان در بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر اظهار داشت:  این بانک با پرداخت ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های خرد، متوسط در مناطق روستایی و عشایری موجبات حفظ و ایجاد اشتغال در استان‌های کشور را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی بومی، مشاغل و حرفه‌های روستایی و عشایری از مهم‌ترین پیشرانه‌های توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌آید و دستگاه‌های مسئول اقدامات گوناگونی برای روز آمدن کردن و بهینه ساختن روش‌های تولید در این رشته‌ها انجام داده‌اند و بانک‌ها نیز به‌عنوان رکن مالی اقتصاد، متناسب با نوع فعالیت اقتصادی روستاییان و عشایر، تسهیلات و خدمات بانکی اختصاصی خود را ارائه داده است.

مهدیان افزود: پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون به بنگاه‌های خرد، متوسط و بزرگ مستقر در مناطق روستایی و عشایری موجبات حفظ و ایجاد اشتغال در استان‌های کشور را فراهم آورده است و حمایت مالی و معنوی از این اقشار تلاشگر به حفظ و توسعه محصولات بومی ایشان کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون تاکید کرد: تنوع فرهنگی و اقلیمی و بومی ویژه هر منطقه از کشور منجر به تولید محصولاتی منحصربه‌فرد شده است که بسترساز ایجاد مزیت‌های خاص در تولید محصولات اقتصادی بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا