بورسبین الملل

ترامپ برای نجات بورس آمریکا دست به کار شد

رئیس جمهور آمریکا با مدیران ارشد بانکی آمریکا در خصوص وضعیت بورس این کشور تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بیزینس اینسایدر، منابع آگاه اطلاع داده اند که پس از ریزش سنگین بورس آمریکا در روز چهارشنبه هفته گذشته، دونالد ترامپ با برخی از مدیران ارشد بانک‌های بزرگ این کشور گفت‌وگو کرده است.

به گفته یکی از این افراد، رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگویی با برایان موینیهان، رئیس “بانک آف امریکا”، میشائل کربات، رئیس بانک “سیتی گروپ” و جیمی دیمون، رئیس بانک ” جی پی مورگان” داشته است.

همچنین بخوانید

پیش از این گفت‌وگو نیز این مدیران بانکی در دیدار با استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا راهکارهای خود در خصوص مقابله موثر با پولشویی را ارائه داده اند. روز چهارشنبه بورس آمریکا بدترین روز خود از سال ۲۰۰۷ تاکنون را سپری کرد.

با این حال به منظور می رسد که اقدامات دولت برای تغییر وضعیت، دست کم در کوتاه مدت موثر بوده است و شاخص‌های بورس وال استریت در معاملات روز جمعه افزایشی بودند. نماد هر سه بانک بزرگ آمریکا که ترامپ با روسای آن ها صحبت کرد در آخرین روز از معاملات هفتگی بورس وال استریت دست کم دو درصد افزایش یافت؛ نماد بانک اف امریکا ۲.۹۷ درصد، سیتی گروپ ۳.۵۲ درصد و جی پی مورگان ۲.۴ درصد بیشتر از روز قبل خود بسته شدند.

هنوز نه سخنگوی کاخ سفید و نه سخنگویان این سه بانک بزرگ آمریکایی حاضر به اظهار نظر در خصوص محتوای مکالمات ترامپ با مدیران عامل این بانک‌ها نشده اند. ترامپ همچنین سعی کرد تا به معامله‌گران در خصوص تحت کنترل بودن اوضاع جنگ تجاری اطمینان خاطر دهد.

وی گفت: فکر می کنم یک دوره طولانی موفقیت و ثروت خواهیم داشت. کشورهای دیگر دارند خیلی بد کار می کنند، همان طور که می دانید چین خیلی خیلی ضعیف عمل کرده است. تعرفه‌ها واقعا چین را به زحمت انداخته اند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا