بانکبانک و بیمه

۱۲ مزیت حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز بانک مسکن

مشتریان بانک مسکن با افتتاح «حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز» می‌توانند از ۱۲ مزیت ویژه این حساب برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا،  بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش مسکن، در مسیر سه هدف اصلی شامل تامین مسکن عموم مردم به خصوص اقشار کم درآمد جامعه، افزایش قدرت انتخاب مشتریان و تنوع در ارایه خدمات بانکی، فراهم آوردن زمینه نقل و انتقال امتیاز تسهیلاتی، «حساب سپرده سرمایه گذاری ممتاز» را ایجاد کرده که با توجه به مزایای ویژه آن در نوع خود منحصر به فرد است.

افتتاح این نوع حساب می تواند مشتریان بانک مسکن را به طور همزمان از ۱۲ مزیت ویژه برخوردار کند. بهره مندی از امکان دریافت سود، امکان‌ برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و قابلیت خرید و فروش اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از طریق سامانه معاملاتی فرابورس ایران در تمامی شعب بانک از جمله مهم ترین مزیت های افتتاح این حساب به شمار می رود.

در عین حال، افتتاح این حساب به مشتریان امکان استفاده از تسهیلات خرید یا احداث واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده ازتسهیلات مسکن تا سقف تعیین شده (در حال حاضر در تهران ۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت معادل ۵۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری معادل ۴۰ میلیون تومان) در چارچوب ضوابط را فراهم می کند.

دیگر مزیت افتتاح این حساب برای مشتریان بانک مسکن، امکان استفاده از تسهیلات جعاله به منظور تعمیر یا تکمیل واحد مسکونی از محل گواهی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف تعیین شده یعنی ۲۰ میلیون تومان است.

امکان انتقال مانده بدهی تسهیلات اخذ شده از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به غیر بدون نیاز به واریز درصدی از مانده بدهی تسهیلات، امکان استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی مجتمع مسکونی بدون سپرده توام با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و امکان استفاده همزمان از تسهیلات جعاله از محل اوراق حق تقدم با تسهیلات فروش اقساطی(خرید یا سهم الشرکه بانک) سه مزیت مهم و قابل توجه این حساب برای عموم مردم است.

همچنین مطابق با ضوابط این حساب، در مواردی که پدر و فرزند و مادر و فرزند به صورت مشترک اقدام به احداث واحد مسکونی می کنند، سقف تسهیلات اعطایی به صورت مشترک در شهر تهران معادل ۸۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری معادل ۶۰ میلیون تومان قابل تعیین است.

بانک مسکن علاوه بر این برای دارندگان این حساب، امکان استفاده از تسهیلات خرید یا ساخت واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای زوجینی که به صورت مشترک اقدام به خرید یا ساخت واحد مسکونی می کنند تا سقف تعیین شده(در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان در تهران، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت معادل ۸۰ میلیون تومان و ۶۰ میلیون تومان در سایر مناطق شهری تجمیعا و هریک از زوجین به ترتیب معادل ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان) در چارچوب ضوابط را فراهم کرده است.

نهایتا اینکه امکان فروش اقساطی سهم الشرکه بانک مشتمل بر اصل و سود پس از پایان دوره مشارکت نیز برای افتتاح کنندگان این حساب وجود دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا