بانکبانک و بیمه

دو هزار و ۱۱۸ اشتغال پایدار در روستاهای سیستان و بلوچستان ایجاد شد

مدیریت شعب بانک توسعه تعاون:

مدیریت شعب بانک توسعه تعاون گفت: با تلاش بانک توسعه تعاون دو هزار و ۱۱۸ اشتغال پایدار در روستاهای این استان طی یک سال گذشته در قالب پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ایجادشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمدعلی محترم صبح امروز در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های عشایر و روستائیان که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: قانون اشتغال پایدار روستایی زمینه‌ساز توسعه متوازن در روستاهای این استان است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی افزود: در این راستا بانک توسعه تعاون، به‌عنوان بانک دولتی عضو کارگروه اشتغال سهم بسزایی را در راستای اجرای این قانون داشته است، به‌طوری‌که بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی استانداری، اکنون بیشترین درصد جذب تسهیلات مربوط به این حوزه، مشمول بانک توسعه تعاون می‌باشد.

عضو کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان بیان کرد: پس از ابلاغ این طرح، بانک توسعه تعاون در این دیار مرزنشین ۸۰۰ میلیارد ریال، تسهیلات را در قالب هزار و ۶۵۴ طرح به مشمولان هدف که از سوی دستگاه‌های اجرائی معرفی‌شده است را پرداخت‌نموده است.

محترم اظهار داشت: با پرداخت این میزان تسهیلات، دو هزار و ۱۱۸ اشتغال پایدار در بدنه روستایی سیستان و بلوچستان که ۵۰ درصد از جمعیت دو میلیون و هفتصد هزارنفری استان را شامل می‌شود ایجاد گردیده است.

مدیریت شعب بانک توسعه تعاون سیستان و بلوچستان تلاش برای تخصیص این منابع را سبب افزایش قدرت پاسخگویی به نیازها عنوان کرد و گفت: در سایه تلاش و کار جمعی و همچنین همکاری‌های استان در جذب اعتبارات توسعه پایدار روستایی، ازجمله رتبه‌های برتر در سیستان و بلوچستان می‌باشیم که این امر تلاش نیروهای جوان در این نهاد دولتی را دوچندانمی‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت سرعت بخشیدن به روند بررسی و تصویب طرح‌های متقاضی دریافت تسهیلات خاطرنشان کرد: روند بررسی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات باید با حداکثر سرعت و درعین‌حال سنجیده و با دقت انجام شود و بخصوص در مواردی که واحدهای تولیدی متقاضی سرمایه در گردش برای طرح‌های کوچک و روستایی هستند، نباید زمان زیادی صرف بررسی و تصویب شود که این امر در دستور کار ما قرار دارد.

محترم تأکید داشت: همچنین این بانک از محل بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه (اشغال فراگیر) ۱۸۵ میلیارد ریال طی یک سال گذشته به هفت طرح پرداخت کرده است که اهمیت بسزایی در افزایش تولید واحدهای صنعتی داشته استمدیریت شعب بانک توسعه تعاون اضافه کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات، ۱۳۲ نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است.

توسعه صنایع‌دستی باهدف اشتغال پایدار روستایی در دستور کار قرار دارد

محمدعلی محترم با اشاره به چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های عشایر و روستاییان کشور در تهران اظهار داشت: توسعه صنایع‌دستی باهدف گسترشتوریسم و اشتغال پایدار روستایی در دستور کار قرار دارد و همین امر به‌خوبی اهمیت این نمایشگاه را نشان می‌دهد. به گفته وی، استانی با برخورداری ۵۰ درصدی سهم روستایی باید برنامه‌ریزی جامعی را برای اشتغال روستایی داشته باشد.

وی افزود: در این راستا بانک توسعه تعاون، به‌عنوان بانک عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی علی‌رغم این‌که تنها شرکت‌کننده نهاد اعتباری و پولی استان در این نمایشگاه است، خود را مکلف دانسته حضوری پرقدرت را به‌منظور معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی بازارهای جدید هدف سرمایه‌گذاری حوزه توانمندی زنان، صنایع‌دستی و گردشگری داشته باشد.

مدیریت شعب سیستان و بلوچستان تأکید کرد: همین حضور و همراهی و بازدید رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از غرفه‌های این استان، یقیناً سبب دلگرمی و افزایش توان ما درراه خدمت به مردم این دیار مرزنشین خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب استان، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌ها عشایر و روستائیان کشور از ۲۴ مردادماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و تا امشب ادامه دارد.

   

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا