انرژی

مذاکره با وزارت نیرو برای احداث تصفیه‌خانه‌های محلی در تهران

شهردار تهران از رایزنی با وزارت نیرو برای احداث تصفیه‌خانه‌های محلی جهت استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح دریاچه باغ هنر در خصوص آبیاری فضای سبز این مجموعه گفت: قطعا فضای سبز یکی از عناصر اصلی شهر تهران محسوب می‌شود و مجموعه اراضی عباس‌آباد نیز به مساحت ۴۷ هکتار در اختیار شهروندان قرار گرفته و ما برای آبیاری فضای سبز در این مجموعه از روش‌های جدید همچون آبیاری قطره‌ای بهره خواهیم گرفت.

وی در خصوص بهره‌گیری از پساب‌ها برای آبیاری فضای سبز نیز گفت: با وزارت نیرو مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم با احداث تصفیه‌خانه‌های محلی از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

همچنین بخوانید

شهردار تهران با اشاره به اینکه طرح‌های اجرایی در مجموعه اراضی عباس‌آباد از مصادیق اجرای عدالت در شهر تهران است، افزود: برای تأمین آب دریاچه هنر با توجه به قنات‌های بسیاری که از این مجموعه عبور می‌کنند می‌توانیم بهره بگیریم، اما تمام تلاش ما این است که از آب‌های زیرزمینی کمتر استفاده کنیم و برای تأمین آب این دریاچه از پساب‌های تصفیه شده استفاده کنیم. البته در مجموعه اراضی عباس‌آباد یک تصفیه‌خانه‌ داریم.

حناچی بااشاره به ظرفیت‌های مجموعه عباس آباد، گفت: در حال حاضرچندین ایستگاه مترو و پایانه حمل و نقل عمومی در اطراف مجموعه اراضی عباس‌آباد واقع شده و این مجموعه با داشتن باغ جواهرات، باغ کتاب، پارک آب و آتش و… که جزو جاذبه‌های این مجموعه محسوب می‌شوند به طور کلی یک جاذبه ویژه را برای شهر تهران ایجاد می‌کند.
وی افزود: در حقیقت مجموعه اراضی عباس‌آباد از جاذبه‌های جدید شهر تهران قلمداد می‌شود که خوشبختانه طرح آن در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است. قطعا پس از اجرای کامل طرح این مجموعه می‌توانیم شاهد ایجاد جاذبه‌ای بی‌بدیل برای شهر تهران باشیم. البته در حال حاضر نیز مجموعه اراضی عباس‌آباد از جاذبه‌های شهر تهران است که سالانه میلیون‌ها نفر بازدیدکننده را پذیرا است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا