بورسبورس اوراق

برنامه‌ای برای تقویت سامانه معاملات پروژه‌ای در بورس

معاون اجرایی سازمان بورس گفت: برای تقویت هسته معاملات پروژه‌ای تعریف شده که با همکاری دانشگاه تهران سامانه بومی و به‌روز داشته باشیم.

سید مصطفی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات سازمان بورس برای تقویت هسته معاملات اظهار کرد: جدا از اینکه در شرکت فناوری اطلاعات برای تقویت و توسعه هسته معاملات برنامه‌ریزی می‌شود ما با دانشگاه تهران و دانشگاه شریف هم در این مورد مذاکره کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به خصوص در راستای تقویت هسته معاملات در حال شروع کار مشترکی با دانشگاه تهران هستیم، چراکه سابقا قراردادی پژوهشی با این دانشگاه از گذشته‌ها داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم توسعه سامانه بومی را به عنوان پروژه‌ای کلیدی به انجام برسانیم. وزارت اقتصاد هم این موضوع را شدیدا دنبال می‌کند.

همچنین بخوانید

معاون اجرایی سازمان بورس در پاسخ به اینکه آیا در این پروژه از خارجی‌ها نیز کمک گرفته می‌شود، گفت: در حال انجام این پروژه با ظرفیت‌های علمی داخلی هستیم ولی مطمئنا هر کاری که انجام می‌شود ممکن از از تجارب خارجی هم کمک گرفته شود.

رضوی درباره اینکه چقدر از پتانسیل داخلی در این مورد حمایت می‌شود، اظهار کرد: به طور قابل توجه به دنبال این موضوع هستیم تا گرایش اصحاب IT را به حوزه بورس توسعه دهیم؛ یعنی موضوع تنها توسعه سامانه بومی نیست می‌خواهیم نظر استعدادهای خوب کشور را به این حوزه جلب کنیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا