بورسبورس اوراق

بورس افت کرد

هر چند که امروز اکثر سهم‌ها در بورس و فرابورس با رشد قیمت مواجه بودند اما سنگینی عرضه در شرکت‌های بزرگ شاخص کل را پایین کشید؛ به طوریکه شاخص کل هم‌وزن بر خلاف نماگر اصلی با کاهش روبرو شد. امروز از معدود روزهایی در هفته‌های اخیر بود که نماگر اصلی با افت همراه شد.

امروز شاخص کل بورس برخلاف شاخص کل هم‌وزن با کاهش روبه‌رو شد و بیشتر سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز با کاهش قیمت روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳ واحد افت کرد و به رقم ۲۶۰ هزار و ۹۹۲ واحدی رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با ۳۸۰ واحد رشد مواجه شد و رقم ۶۹ هزار و ۳۲۰ واحدی را پشت سر گذاشت.

همچنین بخوانید

اما شاخص آزاد شناور ۵۸۹ واحد کاهش یافت و تا رقم ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ واحدی پایین رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۹۰ و ۴۴۲ واحد افت کردند.

پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و همچنین پتروشیمی تامین هر کدام به ترتیب ۲۸۸، ۱۱۹ و ۴۲ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، اما شرکت ارتباطات سیار ایران، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب ۲۸۲، ۱۰۷ و ۱۰۲ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌ها داشتند.

گروه خودرو امروز نیز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد به طوری که ۵۹۴ میلیون سهم به ارزش ۱۳۲ میلیارد تومان در این گروه دادوستد شد. برخلاف روز گذشته که تقریبا تمامی سهم‌های این گروه با رشد قیمت مواجه بودند این بار هرچند که اکثریت سهم‌ها با رشد کمتر از یک درصد روبه‌رو شدند، اما تعدادی نیز روند اصلاح قیمت را در پیش گرفتند.

گروه محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و انبوه‌سازان از دیگر گروه‌هایی بودند که ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص دادند.

در گروه قند و شکر نیز اکثر سهم‌ها با افت قیمت روبه‌رو شدند و با کلیت بازار همراهی کردند، اما در گروه سیمان، آهک و گچ تقریبا نیمی از سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند. در این گروه ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۴۲ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۵۰۶ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات این بازار توانست به رقم ۶.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی نزدیک شود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۳۱ هزار و ۸۱۱ رسید.

آیفکس نیز با ۱۶ واحد کاهش رقم ۳۵۰۹ تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس به رقم ۱۰۹۸ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات نیز ۱.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

تعداد نمادهای مثبت در بورس به ۱۷۶ و تعداد نمادهای منفی به ۱۶۳ رسید. همچنین در فرابورس ایران ۱۰۵ سهم با افزایش قیمت و ۹۱ سهم با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

 

 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا