بین الملل

کاهش رشد اقتصادی کشورهای اروپایی

متوسط رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به ۰.۲ درصد رسیده است که در مقایسه با رشد ۰.۴ درصدی سه ماهه نخست سال نصف شده است. رشد اقتصادی سالانه تعدیل شده با نرخ تورم اعضای اتحادیه اروپا تا پایان ماه ژوئن به ۱.۳ درصد و در سطج منطقه یورو به ۱.۱ درصد رسیده است.

در بین کشورهای مختلف، بالاترین رشد اقتصادی در بین کشورهای اروپایی در سه ماهه دوم سال متعلق به مجارستان با ۱.۱ درصد بوده است و پس از این کشور، رومانی با ۱ درصد و فنلاند با ۰.۹ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین رشد فصلی ثبت شده مربوط به انگلیس با منفی ۰.۲ درصد بوده است و پس از این کشور، سوئد با منفی ۰.۱ درصد و ایتالیا با صفر درصد قرار دارند.

همچنین بخوانید

در بین دیگر کشورهای اروپایی، رشد اقتصادی بلژیک ۰.۲ درصد، دانمارک ۰.۸ درصد، اسپانیا ۰.۵ درصد، فرانسه ۰.۲ درصد، هلند ۰.۵ درصد و اتریش ۰.۲ درصد بوده است. مرکز آمار اتحادیه اروپا رشد اقتصاد آمریکا را نیز در سه ماهه دوم سال معادل ۰.۵ درصد برآورد کرده است.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

نرخ رشد اقتصادی هم در سطح منطقه یورو و هم در سطح اتحادیه اروپا در مقایسه با رشد ثبت شده مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا