ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بخش ابری غول چینی گل کاشت!

بخش سرویس‌های ابری شرکت چینی علی‌بابا در نخستین فصل مالی خود موفق شده است ۱.۱۳ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت چینی علی‌بابا بدون شک یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی و کسب و کار آنلاین در جهان به شمار می‌رود که در ابتدا به منظور رقابت با شرکت آمریکایی آمازون وارد عرصه تجارت آنلاین و ارائه سایر سرویس‌های اینترنتی شد و هم‌اکنون سهم قابل توجهی از بازارهای بین‌المللی از جمله چین را تصاحب کرده و به خود اختصاص داده است.

حالا شرکت علی بابا در بخش سرویس‌های ابری و کلاد با انتشار گزارشی از عملکرد درخشان خود در فصل اول مالی و کسب درآمد ۱.۱۳ میلیارد دلاری در این بازه زمانی خبر داده است که این امر نشان‌دهنده آینده درخشان و موفقیت آمیزی برای این بخش نوپا و نوظهور در شرکت علی بابا خواهد بود. بر اساس گفته‌های مقامات و مدیران علی بابا، این درآمد حاصل از بخش خدمات ابری هفت درصد از فروش کل این شرکت چینی را تشکیل می‌دهد.

همچنین بخوانید

سرویس‌های ابری و کلاد یکی از معدود فناوری‌هایی است که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه و استقبال کاربران و غول‌های تکنولوژی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، کارشناسان و برخی از مدیران این شرکت بر این باورند هم‌اکنون که درآمد سالانه علی بابا کلاد به ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است، انتظار می‌رود این شرکت تمرکز بیشتری بر روی توسعه ابزارهای هوش مصنوعی، تحلیلی و امنیتی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، درآمد بخش سرویس‌های ابری و کلاد علی‌بابا در مقایسه با سال گذشته ۶۶ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا