بورسبورس اوراق

چراغ سبز شاخص کل دوباره روشن شد/ نماگر بورس در آستانه کانال ۲۶۳هزار واحدی

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری شد که پس از افت قابل توجه شاخص کل بورس در روز گذشته، بار دیگر این نماگر مهم به مدار صعودی بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،معاملات امروز بازار سهام بر خلاف روز گذشته که با افت محسوس شاخص کل همراه بود، بار دیگر به مدارصعودی بازگشت و این نماگر مهم با رشد  هزار ۹۴۹ واحد معادل (۰.۷۵)درصد به ارتفاع ۲۶۲هزار واحدی رسید.

همچنین ارزش کل معاملات امروز هزار و ۱۳۰میلیارد تومان و حجم معاملات نیز کمی از ۳ میلیارد فراتر رفت.

گفتنی است شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد هزارو۱۴۵ واحدی، معادل (۱.۶۵)همراه بود.

همچنین بخوانید

ترین‌های معاملات امروز 

در میان نمادهای بورسی «اخابر»، «شپنا»، «همراه»، «ونوین»، «پارسان» و «حکشتی» در مجموع با ۹۶۴ واحد رشد بیشترین تاثیر را در سبز شدن چراغ شاخص کل داشتند. در مقابل «وامید» و «کگل» مانع از رشد بیشتر این نماگر مهم بورسی شدند.

از طرفی در معاملات امروز نمادهای، بانک تجارت، گروه سایپا، نوسازی وساختمان تهران و ماشین سازی اراک به عنوان پربیینده ترین نمادهای بورسی شناخته شدند.

در این میان گروه‌های خودروسازی، محصولات شیمیایی و بانک‌ها به عنوان برترین گروه‌های صنعتی معرفی شدند.

گفتنی است، بیشترین افزایش قیمت به نمادهای «ونوین»، «کپشیر» و «فروس»تعلق گرفت و در مقابل «ختراک»، «وآذر»، «تمحرکه» و«قثابت» با بیشترین کاهش قیمت، کم‌ترین سود را برای مشتریان خود با ارمغان آوردند.

کوتاه از فرابورس

آیفکس هم مطابق انتظار و مانند شاخص کل بورس با رشد ۲۴ واحدی همراه بود و به ارتفاع سه هزاو ۵۰۰ واحدی رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس ایران از ۲۸۱ هزار فراتر رفت و حجم معاملات نیز به سه میلیارد نزدیک شد. از سوی دیگر ارزش معاملات نیز بالاتر از هزارو ۵۳۲ میلیارد ثبت شد.

در میان نمادهای فرابورسی «ذوب»، «کگهر»، «بزاگرس»، «کرمان»، «کوثر» و «وهور» در مجموع با ۱۴ واحد رشد آیفکس را ارتقا دادند، در مقابل نیز نمادهای «هرمز» و «زاگرس» با ۵ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشت.

در میان نمادهای فرابورسی «ذوب»، «چکاپا» و«سمگا» عنوان پربیننده‌ترین نمادها را از آن خود کردند.

 

از طريق
محمدمیلاد عبداللهی
منبع
اقتصادآنلاین 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا