امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ذرت های آلوده ۵۰۰ هزار تن است

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حجم ذرت آلوده در کشور ۱۴۵ هزار تن اعلام شده بود اما بر اساس گزارش های واصله ومستندات موجوداین میزان ۵۰۰ هزار تن است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امیر خجسته در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این میزان ذرت سال ۱۳۹۵ از کشور برزیل بوسیله ۱۳ شرکت دولتی به ارزش ۳۵ میلیون دلار وارد کشور شده است.

وی همچنین اظهارداشت: تمامی این ذرت ها به قارچ آفلاتوکسین آلوده و بسیار خطرناک است.

همچنین بخوانید

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ذرت های آلوده برزیلی در انبارهای گمرک دپو شده است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور پس از بررسی و اعلام نظر تیم کارشناسی مجلس دستور امحای ذرت های آلوده را صادر کرده است البته امحای این حجم از ذرت مشکلات خاص خود را دارد.

خجسته با بیان اینکه ذرت های برزیلی از بدو ورود به کشور دارای آلودگی بوده است، اظهارداشت: جالب اینکه بدانید حجم ذرت های آلوده بر اساس آمار و ارقام اعلامی از سوی دستگاه ها ۱۴۵ هزار تن بوده اما بررسی ها و مستندات موجود نشان می دهد ۵۰۰ هزار تن ذرت از برزیل وارد شده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: مجلس به شدت دنبال اینکه بداند بقیه ۳۵۵ هزار ذرت های آلوده به کجا رفته و در چه زمینه های مصرف شده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه های نظارتی مامورشدند این قضیه را هرچه سریعتر تعیین و تکلیف کنند.

وی در ادامه یادآورشد: جدا از این پرونده ای در خصوص ذت های آلوده برزیلی در مجلس تشکیل و به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا