امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

واردات ذرت‌های آلوده توسط شرکت‌های دولتی انجام نشده است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه واردات ذرت‌های آلوده ربطی به این شرکت و وزارت جهاد ندارد، گفت: بخش خصوصی این واردات را انجام داده است.

همچنین بخوانید

حمید ورناصری در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به مباحث مطرح شده از سوی برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه ۱۳ شرکت دولتی با ارز تخصیص‌یافته توسط بانک مرکزی قریب به ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده به سم آلفاتوکسین را وارد کشور کرده‌اند، اظهارداشت: این واردات مربوط به حدود سه سال پیش و حدود ۱۴۰ هزارتن است و توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه واردات مذکور ربطی به وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام ندارد، افزود: در واقع واردات این ذرت ها توسط شرکت های بخش خصوصی انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول جزئیات دقیق تر در زمینه ذرت‌های مذکور و حد مجاز آفلاتوکسین باید از سوی سازمان ملی استاندارد و سازمان دامپزشکی کشور بیان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اخیرا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود: ۱۳ شرکت دولتی با ۳۵ میلیون دلار ارز تخصیص‌یافته توسط بانک مرکزی در سال ۹۵، ۴۹۱ هزار تن ذرت آلوده به سم آفلاتوکسین را وارد کشور کردند. از این مقدار ۳۵۰ هزار تن در کشور توزیع شده است. هر دامی که این ذرت‌ها استفاده کرده باشد، شیر و محصولات لبنی آن آلوده می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا