انرژی

ظرفیت تولید برق حرارتی به مرز ۹۰۰۰ مگاوات رسید

با احتساب افزایش ظرفیت ۵۸۴۵ مگاواتی در طی دولت یازدهم و همچنین افزایش ۳۱۴۶ مگاواتی طی دولت دوازدهم تا نیمه تابستان امسال، شاهد رسیدن افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی در شش سال اخیر به مرز ۹۰۰۰ مگاوات هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تا زمان شروع به کار دولت دوازدهم، در مجموع ۴۹ واحد نیروگاه حرارتی جدید با مجموع ظرفیت ۵۸۴۵ مگاوات به مدار بهره‌برداری وارد شد. تکمیل واحدهای در حال احداث و شروع عملیات اجرایی واحدهای جدید در دولت دوازدهم با تلاشی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت و نتیجه آن این بود که از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۲۰ واحد جدید نیروگاهی با مجموع ظرفیت ۳ هزار و ۱۴۶ مگاوات به بهره برداری رسیده است.

به عبارتی، از ابتدای دولت یازدهم تا نیمه تابستان امسال در مجموع شاهد بهره برداری از ۶۹ واحد جدید نیروگاه حرارتی به مجموع ظرفیت ۸۹۹۱ مگاوات بودیم.

همچنین بخوانید

بنا بر اعلام وزارت نیرو، افزایش ظرفیت تولید برق حرارتی به همین جا ختم نشد و با ابتکار و توان مهندسان داخلی، در سال‌های گذشته اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری با نام‌های IGV+ و MEDIA در واحدهای مختلف حرارتی در نقاط مختلف کشور منجر به افزایش ظرفیتی بیش از ۱۰۰۰ مگاوات در تولید برق حرارتی شد که این افزایش بیش از ۱۰۰۰ مگاواتی در توان عملی نیروگاه‌ها، در زمان پیک تابستان مخصوصا در سال جاری به کمک صنعت برق کشور آمد. هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد ظرفیت اسمی تولید برق کشور در بخش واحدهای حرارتی است و عملا بار اصلی تولید برق را نیروگاه‌های حرارتی بر دوش می‌کشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا