صنعتصنعت، معدن، تجارت

آمادگی سازمان مدیریت صنعتی برای کمک به تحقق برنامه های توسعه کشور

در آستانه هفته دولت و در راستای ماموریت های وزارت صمت اعلام شد:

در آستانه هفته دولت و در راستای ماموریت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت صنعتی برای کمک به تحقق برنامه های توسعه کشور، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، ضمن گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک به مناسبت آغازهفته دولت اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی تلاش دارد با ایفای نقش های حاکمیتی خود، تعریف فعالیت های مساله محور و تعامل با دستگاه های اجرایی یاریگر دولت برای تحقق برنامه های توسعه کشور باشد.
وی افزود: این سازمان بر اساس ماموریتی که به عهده دارد با پرورش مدیران توانمند و جهان تراز به صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف به رونق تولید در کشور کمک می نماید.
کیانی بختیاری تصریح نمود: این سازمان آمادگی دارد تا از طریق آموزش، توانمندسازی و پرورش مدیران با هدف پیشبرد و توسعه در موضوعاتی همچون ایجاد مراکز تحول دیجیتال، نوسازی و بازسازی صنایع به کمک مولفه های انقلاب صنعتی چهارم، مطالعه و تدوین نقشه راه حرکت از مونتاژ تا نوآوری، گام های مصممی بردارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: این سازمان برای اولین بار در کشور، مدیریت کسب و کار در معدن و صنایع معدنی، مدیریت کسب و کار در حوزه خودرو، مدیریت کسب و کار در صنایع دریایی ویژه نفت، گاز و پتروشیمی را به صورت رشته‌محور راه‌اندازی کرده است.
کیانی بختیاری تاکید کرد: هنگامی که بتوانیم توانمندسازی را در کشور تقویت نماییم، کمک قابل توجهی به ساختار رونق تولید داخلی و تحقق نهضت ساخت داخل، خواهیم کرد.
وی افزود: کمک به توسعه زیست بوم ساخت داخل از طریق جمع سپاری و بهم رسانی دانشگاه، صنعت، شرکت های دانش بنیان و صندوق و ساختارهای حمایتی مالی از جمله اهدافی است که در این سازمان دنبال می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به برگزاری دوره های بین المللی این سازمان گفت: در حوزه آموزش با کشورهای فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم، همچنین بسیاری از دوره های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت جهانی کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان ها، مدیریت صندوق های بازنشستگی با ایتالیا، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان ها (CSR) با کشور هلند؛ مدیریت صنایع معدنی؛ مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی را راه اندازی کرده ایم.
وی افزود: حوزه مشاوره سازمان دارای شبکه ای گسترده از مشاوران است که پروژه های مشاوره را بصورت درون سازمانی و برون سپاری انجام می دهند و تا کنون بیش از ۵ هزار پروژه مشاوره برای بخش دولتی و خصوصی انجام داده اند.
کیانی بختیاری در خصوص فعالیت های خانه مدیران این سازمان اظهار داشت: خانه مدیران محلی برای یادگیری مداوم و تسهیم دانش و تجربیات مدیران کشور با بیش از ۶۰۰۰ عضو است و فرصت‌های لازم جهت گردهمایی،‌ تبادل نظر و تجربه را برای آنان فراهم می نماید. خانه مدیران با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های مختلف با صاحب نظران و مسئولین اجرایی یکی از ظرفیت های ارزشمند سازمان مدیریت صنعتی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به ظرفیت های مرکز همایش های این سازمان خاطرنشان کرد: مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی بعنوان یکی از تخصصی ترین و باسابقه ترین مراکز برگزاری همایش های علمی، کنگره های بین المللی و نمایشگاه های تخصصی در سال رونق تولید، سالن های همایش، فضاهای نمایشگاهی و سایر امکانات جانبی آنها را با تخفیفات ویژه در اختیار متقاضیان برگزاری همایش، کارگاه های تخصصی، سمینارها و نمایشگاه ها با موضوعاتی نظیر رونق تولید و ساخت داخل، حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، صنعت دریامحور، تحول دیجیتال، کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهای پلت فرمی، صنعت چهار، و سایر موضوعات مرتبط قرار می دهد.
وی در خصوص انتشارات سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: واحد دانش و نشر وظیفه انتشار تازه‌های مدیریت را بر عهده دارد که جدیدا ۲۵ کتاب از برگزیده‌های مدیریت در جهان را که جایزه‌های بین المللی کسب کرده اند منتشر کرده ایم که در این زمینه نیز آماده همکاری در خصوص موضوعات مشترک هستیم.
کیانی بختیاری درخصوص توسعه شبکه نمایندگی های این سازمان گفت: سازمان مدیریت صنعتی آمادگی دارد تا در زمینه اعطای نمایندگی های موضوعی در استان های تهران و البرز به متقاضیان واجد شرایط و در حوزه هایی همچون “مدیریت رسانه”، “اینترنت اشیا”، ”مدیریت گردشگری، موزه داری و اکوتوریسم” ، “کسب و کارهای پلتفرمی”، “مدیریت هوانوردی”، “کلان داده و پردازش داده های عظیم”، “فناوری های مالی”، ” فناوری زنجیره های بلوکی” و … اقدام نماید.
وی در پایان ابراز امیدواری نمود که حاصل و برونداد فعالیت های سازمان مدیریت صنعتی، انجام خدمت صادقانه به جامعه صنعتی و رونق تولید در کشورباشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا