ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گران‌ترین کالاهای فروخته شده توسط اپل

برخلاف تصور عمومی، همیشه آخرین نسخه های اپل گران ترین محصولات این شرکت نبوده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بیزینس اینسایدر، اپل همواره یکی از گران قیمت ترین شرکت های ارائه دهنده محصولات الکترونیکی بوده است که با وجود قیمت های نسبتا بالای محصولاتش، طرفداران متعصب زیادی در سراسر جهان دارد. اخیرا قیمت محصولات معرفی شده اپل در بسیاری از موارد بیش از ۱۰۰۰ دلار بوده است اما محصولات جدیدتر، الزاما گران ترین محصولات معرفی شده توسط این شرکت نبوده اند.

در ادامه با ۶ محصول گران قیمت تاریخ اپل آشنا می‌شوید:

همچنین بخوانید

۱-اپل واچ

سال معرفی: ۲۰۱۵

قیمت: ۱۷ هزار دلار

قیمت این محصول ۳۴۹ دلار بود بااین حال یک نسخه ویژه از این ساعت ها که دارای طلا در بدنه خود بود به قیمت ۱۷ هزار دلار فروخته شد.

۲- ای مک پرو

سال معرفی: ۲۰۱۷

قیمت: ۱۳ هزار دلار

گران ترین لپ‌تاپ ساخته شده توسط اپل که مخصوص افراد نیازمند به سیستم محاسباتی بسیار پیچیده ساخته شده است. قیمت پایه این محصول ۵۰۰۰ دلار است که با افزوده شدن گزینه های جانبی، قیمت آن به ۱۳ هزار و ۱۹۹ دلار می‌رسد.

۳- مکینتاش IIfx

سال معرفی: ۱۹۹۰

قیمت: ۱۲ هزار دلار

این نسخه زمانی معرفی شد که اپل ۱۵ مدل کامپیوتر از زمان تاسیسش عرضه کرده بود.

۴- اپل لیزا

سال معرفی: ۱۹۸۳

قیمت: ۹۹۹۵ دلار

این کامپیوتر که یکی از اولین کامپیوترهای عرضه شده توسط اپل بود به قیمت باورنکردنی ۹۹۹۵ دلار عرضه شد. به پول امروزی برای آن باید ۲۴ هزار دلار پول می‌دادید!

۵- مکینتاش IIx

سال معرفی: ۱۹۸۸

قیمت: ۹۳۶۹ دلار

نخستین بار امکان مانیتور تمام رنگی در این نسخه عرضه شد. جالب است بدانید حافظه اصلی این سیستم گران قیمت تنها ۸۰ مگابایت بود!

۶- مکینتاش IIci

سال معرفی: ۱۹۸۹

قیمت: ۸۸۰۰ دلار

این نسخه دارای طراحی کاملا متفاوتی از نسخه های قبلی بود. هارد ان تنها ۴۰ مگابایت ظرفیت داشت اما حدود ۹۰۰۰ دلار قیمت گذاری شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا