بورسبورس اوراق

تاصیکو ۴۵ تومان سود بین سهامداران تقسیم می‌کند

در مجمع عمومی سالانه سرمایه‌گذاری صدرتامین تصمیم گرفته شد که به ازای هر سهم ۴۵ تومان سود بین سهامداران تقسیم شود. همچنین مدیرعامل تاصیکو اعلام کرد که دو شرکت زیرمجموعه این هلدینگ امسال در فرابورس عرضه می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی امروز (پنجشنبه) مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) برگزار شد. این مجمع با حضور بیش از ۹۰ درصد از سهامداران رسمیت یافت.

خالق، نماینده سرمایه گذاری تامین اجتماعی (رئیس مجمع) این جلسه را آغاز کرد و در ادامه سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به بررسی و توضیح صورت‌های مالی شرکت پرداخت.

همچنین بخوانید

سلیمانی درباره افزایش سرمایه صورت گرفته در سالهای گذشته گفت: تا کنون دو بار افزایش سرمایه داشتیم که یکی مربوط به سال ۱۳۸۴ و دیگری مربوط به سال ۱۳۹۶ بود. ما در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه شدیم. وی توضیح داد: سهامداران ما ۸۹ درصد سرمایه گذای تامین اجتماعی و ۱۱ درصد مربوط به به صبا تامین است.

وی درباره پرتفوی تاصیکو گفت: در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه گذشته ارزش بورسی شرکت ۸۵۰۰ میلیارد تومان بود و پرتفوی غیر بورسی ما ۷۲۰ میلیارد تومان است. سلیمانی با بیان اینکه در برخی از حوزه ها از جمله تولید فولاد سهم بازار مناسبی دارند اظهار کرد: ما در این صنعت۷۰ درصد تولید خاورمیانه را داشتیم در نتیجه سهام مان را در فولاد مبارکه تقویت خواهیم کرد. همچنین به فکر تقویت سهام مان در شرکت ملی مس ایران در اولویت ما است.

مدیرعامل تاصیکو با اشاره به عملکرد سال ۹۷ نسبت به ۹۶ گفت: ما در حوزه صادرات ۵۱ درصد رشد داریم البته در بخشی از حوزه ها ما مجبوریم به خاطر سیاست های دولت بازار داخلی را تامین کنیم و اجازه صادرات نداریم. همچنین در سود ناخالص ۷۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید برنامه ما افزایش سوددهی و افزایش دو برابری سود هر سهم است، گفت: ما قرار است که دو شرکت زیر مجموعه مان را در فرابورس عرضه کنیم که یکی زغال سنگ طبس و دیگری سرام آرا است.

سلیمانی افزود: با توجه به بورسی شدنمان از ظرفیت بازار سرمایه استفاده خواهیم کرد. وی با اشاره به عملکرد سه ماهه سال ۱۳۹۸ گفت: سود خالص ما ۲۴۹ درصد افزایش نشان می دهد بودجه سه ماهه ۱۱۱ درصد رشد و از کل برنامه سال ۱۳۹۸، ۳۶ درصد را محقق کرده ایم و تلاش داریم که در شش ماهه دوم عملکرد بهتری داشته باشیم.

مدیر عامل تاصیکو گفت: سیاستی وزارت صنعت برای حمایت از مصرف کننده نهایی دارد. ما به وزارت سمت میگوییم که اگر یارانه نهایتا به مصرف کننده داده می شود خوب است اما اگر به مصرف کننده نهایی نیست محصولاتمان را در بورس کالا عرضه کنیم که در حال حاضر این موضوع را پذیرفته اند که کالا را در بورس کالا عرضه کنیم.

وی در پاسخ به سهامداری که درباره مشکل نقدینگی پرسید اظهار کرد: ما مشکل نقدینگی نداریم و افزایش سرمایه را در دستور کار داریم.

سلیمانی در پاسخ به سوال سهامداری که درباره ذخیره معدن طلای معدن کردستان پرسید گفت: در دو محدوده اجازه اکتشاف داریم که حدود ۱۷ تن بعد از فراوری ظرفیت معدن است.

در انتهای مجمع تصمیم گرفته شد که دو برابر سال گذشته یعنی برای هر سهم ۴۵ تومان سود بین سهامداران تقسیم شود.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا