امور زیربناییراه و ساختمان

رایزنی کشورهای شمال آمریکا با ایران برای افزایش روابط فرودگاهی/ نقاط ممنوعه پروازی در خلیج فارس افزایش نیافته است/ ادعای کسانی که می‌گویند فضای عبوری آسمان ایران ناامن است خنده‌دار است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند آسمان ایران را ناامن نشان هند تا میزان پرواز عبوری از آن کاهش پیدا کند اما ما توانسته‌ایم با ارائه خدمات استاندارد به ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی همچنان مسیر پروازی ایران را اقتصادی نگه داریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، سیاوش امیرمکری در نشست خبری امروز در تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایلنا مبنی بر اینکه آیا نقاط پروازی ایران در فضای خلیج فارس و تنگه هرمز پس از تنش‌های اخیر منطقه‌ای افزایش یافته است گفت: مناطق ممنوعه پروازی در کشور در بخشی از فضاهای کشور وجود دارد و محدودیت‌های پروازی ایجاد می‌کند. در سال‌های گذشته تلاش ما بر این بوده است که با همکاری واحدهای ذیربط تعداد مناطق ممنوعه را کاهش دهیم و مسیرهای عبوری را بتوانیم از این طریق اقتصادی‌تر کنیم.

وی افزود: در مقطعی نقاط ممنوعه پروازی کاهش پیدا کرده است و تلاش ما بر این است که ضمن حفظ امنیت فضای عبوری در آسمان ایران این نقاط را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با تاکید بر اینکه اخیرا در فضای خلیج فارس هیچ محدودیتی را برای عبور شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی ایجاد نکرد‌ایم گفت:‌ اف ای ای پس از ساقط شدن پهباد آمریکایی اطلاعیه‌ای را منتشر کرد منبی بر اینکه فضای آسمان ایران امن نیست که این اطلاعیه فرار رو به جلو بود چرا که این اقدام ایران در مواجهه با پهبادی که غیرقانونی وارد آسمان ایران شده است کاملا درست بود و باید عکس العمل نشان می‌داد.

امیرمکری تاکید کرد: این خنده‌دار است کشویری که قصد ایجاد ناامنی در آسمان ایران را داشت مدعی شود فضای ایران ناامن است.

وی افزود: عده‌ای تلاش می‌کنند آسمان ایران را ناامن نشان هند تا میزان پرواز عبوری از آن کاهش پیدا کند اما ما توانسته‌ایم با ارائه خدمات استاندارد به ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی همچنان مسیر پروازی ایران را اقتصادی نگه داریم.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه پس از خروج آمریکا از برجام آیا فرودگاه‌های کشورهای خارجی درخواستی مبنی بر قطع همکاری با فرودگاه‌های ایران را داشته‌اند گفت: به هیچ وجه در این مدت با هیچ فرودگاه قطع همکاری نداشتیم و فرودگاه‌های ایران عضو ای سی آی هستند و با همه اعضای این انجمن کمال همکاری را داریم و به غیر از فرودگاه رژیم صهیونیستی هیچ مشکلی با فرودگاه‌های دیگر نداریم و اخیرا هیئتی از  فرودگاه کشورهای آمریکای شمالی برای مذاکره در راستای افزایش همکای با فرودگاه‌های ایران مذاکراتی انجام دادند که این مذاکرات در دست پیگیری است.

ادامه دارد……

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا