بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

انجام بیش از ٨۵ درصد تبادلات پولی در بستر بانکداری الکترونیک

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از انجام بیش از ٨۵ درصد تبادلات پولی در بستر بانکداری الکترونیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به رشد تکنولوژی در حوزه بانکداری و انجام تمامی امور این حوزه در بستر اینترنت، گفت: در حال حاضر بیش از ٨۵ درصد تبادلات پولی در بستر بانکداری الکترونیک انجام می شود، از اینرو حذف ۴ صفر نیز مقرون به صرفه بوده و برای ساده سازی اعداد لازم است.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال های اخیر همزمان با رشد دولت الکترونیک مراجعه مردم به شعب بانک ها و سایر دستگاه های خدمت رسانی کاسته شده است، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات مناسبی در راستای بروزرسانی شبکه بانکی صورت گرفته است.

همچنین بخوانید

حسینی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در راستای استفاده از خدمات به روز بانکداری الکترونیک در حال انجام است، تصریح کرد: اعتمادسازی در راستای استفاده از تکنولوژی های روز نیز از الزاماتی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همزمان با رشد تکنولوژی های روز در حوزه بانکداری برخی سوءاستفاده های مالی از جمله هک کردن حساب ها و غیره نیز صورت گرفته است، گفت: بانک مرکزی باید با حمایت و پشتیبانی از مردم در برابر چنین خطرات احتمالی، اعتمادسازی در این راستا را انجام دهد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید ضمن ادامه روند رشد تکنولوژی در حوزه پولی و بانکی کشور، بستر امنیت هر چه بیشتر این بخش نیز فراهم شود.

منبع
ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا