خودروصنعت، معدن، تجارت

کاهش قیمت خودرو ناشی از عوامل روانی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: کاهش قیمت خودرو طی یک تا دو هفته اخیر در کشور ناشی از عوامل روانی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امیرحسین عسکریان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: وقتی شرایط تولید خودرو در ماه های اخیر مورد بررسی قرار می گیرد بیانگر اینکه تولید در سه ماهه دوم سال نسبت به سه ماهه اول سال حتی با افت مواجه بوده بنابراین منطقی به نظر نمی رسد قیمت خودرو در شرایط فعلی کاهش پیدا کند.

وی همچنین اظهارداشت: تقاضاهای غیر مصرفی خودرو در بازار تا حدودی کاهش یافته و مردم دیگر با نیت سرمایه گذاری خیلی به این بازار ورود پیدا نمی کنند.

کارشناس صنعت خودرو به رادیو گفت: کاهش قیمت خودرو ناشی از جو روانی است بنابراین به نظر نمی رسد این روند ادامه دار باشد.

وی افزود: مطابق اظهارات مدیران بخش های خودروسازی و قطعه سازی شرایط تولید خودرو در کشور هنوز به حالت عادی خود بازنگشته است.

عسکریان همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت گذاری خودرو در کشور باید به چه شکلی باشد تا روند درستی به خود گیرد، اظهارداشت: بازار فعلی صنعت خودرو رقابتی نیست چرا که از یک طرف واردات خودرو ممنوع یا با تعرفه های بسیار بالا انجام می شود و از سوی دیگر خودروسازهای داخلی با هم رقابت نمی کنند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: این بازار به نحوی بین دو خودروساز بزرگ تقسیم شده یعنی خودروهای ارزان قیمت به یک گروه و خودروهای گران قیمت با کلاس های بالاتر به خودرو ساز دیگر تعلق دارد.

این کارشناس صنعت خودرو یادآورشد: بطورکلی در بازاری که فضا رقابتی نیست و به عبارتی انحصار وجود دارد بطور طبیعی یک نهاد مستقل از خودرو ساز باید برفرآیند قیمت گذاری محصولات خودرویی نظارت داشته باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا