امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

استقبال کشاورزان از خرید حمایتی گوجه فرنگی

مدیر کل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از استقبال خوب کشاورزان نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مرتضی معتمد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: امسال کشوربا افزایش ناگهانی سطح زیر کشت و تولید گوجه فرنگی مواجه شده است.

وی همچنین اظهارداشت: ارقام جدید پر محصولی که وزارت جهاد کشاورزی طی چند ساله اخیر در سطح کشورترویج کرده این ارقام به دلیل عملکرد مناسب مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

مدیر کل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: خوشبختانه کشور امسال با یک حجم بالای تولید گوجه فرنگی رو به روست.

وی افزود: این تولید می رفت که قیمت گوجه فرنگی را در برابر تقاضای ثابت بازار دچار کاهش و به تبع کشاورزان دچار ضرر و زیان جدی شوند.

معتمد بیان داشت: دولت برای حمایت از تولید کنندگان، پایداری تولید، جلوگیری از دلسرد شدن کشاورزان و رها نکردن کشت گوجه فرنگی در سال آینده و همینطور تامین گوجه فرنگی طی سال های پیشرو بدون مشکل و در عین حال ممانعت از افزایش قیمت محصول مورد نظر از حد متعارف در بازار تصمیم گرفت اقدام به خرید حمایتی از گوجه فرنگی با قیمت تمام شده برای کشاورز به همراه ۱۵ درصد سود و همچنین هزینه های مترتب مثل جمع آوری، انتقال محصول به مراکز خرید و سبد کند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: گوجه فرنگی با احتساب تمامی این هزینه ها به قیمت یک هزار و ۱۵۰ تومان بصورت حمایتی از کشاورزان خریداری می شود.

مدیر کل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: این قیمت در ستاد تنظیم بازار کشور مصوب شده است.

وی اظهارداشت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان نماینده دولت مامور خرید گوجه فرنگی بصورت حمایتی از کشاورزان است.

معتمد گفت: سازمان هم بلافاصله پس از تصویب و ابلاغ این مصوبه مراکز خرید خود را با اولویت استان های بحرانی مثل فارس و خراسان رضوی فعال کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه خرید حمایتی گوجه فرنگی پس از عید قربان در کشور آغاز شده است، افزود: تاکنون نزدیک به هفت هزار تن گوجه فرنگی در استان فارس خریداری شده است.

مدیر کل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یادآورشد: عملیات خرید گوجه فرنگی در استان خراسان رضوی نیز از دو روز گذشته با همین قیمت کلید خورده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا