بین الملل

مالیات در اروپا کم می‌شود

رئیس جمهور فرانسه از در پیش بودن کاهش‌های جدید مالیاتی برای تقویت رشد اقتصادی اروپا خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که کشورش میزبان رهبران کشورهای عضو گروه ۷ است از در پیش بودن یک بسته کاهش مالیاتی جدید در سطح منطقه یورو به منظور تقویت رشد اقتصادی این منطقه و مقابله با رویکرد حمایت گرایانه آمریکا در مسائل تجاری با شرکای بزرگ تجاری خود خبر داد.

مکرون در جریان دیدار خود با ترامپ گفت: وقتی به شرایط اروپا نگاه می‌کنم می‌بینم که نیاز داریم اقتصادمان را دوباره سرپا کنیم. به احتمال خیلی زیاد تصمیم به کاهش نرخ مالیات ها خواهیم گرفت.

همچنین بخوانید

این اظهارات مکرون در شرایطی بیان می‌شود که اولاف شولتس – وزیر دارایی آلمان – از احتمال معرفی لایحه مالیاتی جدیدی بر ثروت خبر داده است. برخی از اعضای ارشد حزب حاکم آلمان فردا در خصوص نهایی شدن این لایحه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

انتظار می رود لایحه جدید مالیاتی آلمان، ۱۰ میلیارد یورو درآمد نصیب دولت کند. شولتس گفته است از این لایحه جدید که مشابه قانون مالیات بر ثروت سوئیس است حمایت خواهد کرد. سوئیس بر وجه نقد، سهام، خودرو  و املاک مالیات اعمال می کند.

در ماه های اخیر شرایط اقتصادی آلمان رو به وخامت رفته است تا جایی که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال برای نخستین بار در ۱۰ سال اخیر منفی شد. یک منبع آگاه در دولت آلمان به رویترز خبر داده که ممکن است دولت برای تقویت رشد اقتصادی، برای نخستین بار به سمت بودجه نامتعادل تر حرکت کند.

پیش از این مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرده بود متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به ۰.۲ درصد رسیده است که در مقایسه با رشد ۰.۴ درصدی سه ماهه نخست سال نصف شده است.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا