صنعت، معدن، تجارت

مدرسه کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر ایجاد می شود

با انعقاد تفاهم نامه میان اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر به زودی مدرسه کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر راه اندازی می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، مراسم امضای تفاهم نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران در خصوص تاسیس مدرسه کسب و کار با حضور مسئولان دانشگاه و مسئولان اتاق بازرگانی امروز در ساختمان فارابی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین مورد نیاز اتاق، ارتقا سطح علمی مدیران و متخصصین شاغل در بخش بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی، طراحی شیوه های نوین آموزش متناسب با نیازهای اتاق، ارائه دوره های تخصصی کاربردی-بین المللی با همکاری مراکز علمی معتبر خارج از کشور برای متخصصین داخلی و خارجی و ایجاد و توسعه دوره های بین رشته ای کاربردی از جمله وظایف و اهداف مندرج در این تفاهم نامه به شمار می رود.

همچنین در این تفاهم نامه بر مشارکت در پروژه های تحقیقاتی، کاربردی و فناورانه مورد نیاز اتاق، اجرای پروژه های کلان ملی، بین المللی و مدیریتی مرتبط با اتاق، همکاری در بررسی و نظارت بر طرح های پژوهشی، فناوری و  آموزشی از قبیل پسادکتری و حمایت از پایان نامه های مورد نظر اتاق و ایجاد مرکز نوآوری و مهارت افزایی مرتبط با نیازمندی های محیط کسب و کار تاکید شده است.

ارکان مدرسه کسب و کار شامل دو بخش آموزش (دانشکده ها) و پژوهش (مرکز تحقیق توسعه و سیاست گذاری) است که تربیت نیروهای متخصص در حوزه های مورد نظر و برگزاری دوره های آموزشی تحصیلات تکمیلی مرتبط وظیفه اصلی این بخش به شمار می رود.

در بخش پژوهش نیز تاسیس مرکز تحقیقات و در کنار آن کرسی های آکادمیک در زمینه های توسعه، سیاستگذاری، سیستم های اقتصادی و تمامی امور مرتبط با اتاق در جهت مساله یابی و حل مسائل کلان کشور در بلند مدت تاکید شده است.

یکی از وظایف اصلی طرفین قرارداد حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان و تقویت ارتباط آن با صنعت است که بر این اساس قرار است با اختصاص فضای مناسب در پردیس مدرسه کسب و کار ایجاد شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا