صنعتصنعت، معدن، تجارت

گام بلندی برای توسعه همکاری های آموزشی تحقیقاتی بین المللی

با انعقاد تفاهم نامه توسعه همکاری های سه جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی، دانشگاه بین المللی چابهار و دانشگاه FHM آلمان، گام دیگری برای توسعه همکاری های آموزشی تحقیقاتی بین المللی برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در دیدار ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ، ارسلان دژکام، رییس دانشگاه بین المللی چابهار و حمید دوست محمدیان مدیر امور بین الملل و نماینده دانشگاه FHM آلمان تفاهم نامه همکاری های سه جانبه میان سه طرف منعقد شد.
بنا به این گزارش، حمید سربازی آزاد، رییس پژوهشکده علوم کامپیوتر پژوهشگاه دانش های بنیادین و مشاور عالی دانشگاه بین المللی چابهار، و شاهپور رستم زاده مدیر توسعه شبکه نمایندگی های سازمان مدیریت صنعتی از دیگر شرکت کنندگان در این جلسه بودند.
این تفاهم نامه با هدف ایجاد سازوکاری برای توسعه همکاری های علمی سه طرف و همچنین همکاری های متقابل آکادمیک و علمی، درک بین المللی، ایجاد فرصت های تحصیلی برای دانشجویان و ارتقا کارکنان دانش آموخته منعقد و مبادله گردید.
از جمله موارد همکاری های مندرج در این تفاهم نامه می توان به همکاری در پروژه های مشترک همچون پروژه رتبه بندی شرکت های کوچک و متوسط، تبادل دانشجو و کارکنان دانشگاه، تدوین برنامه های علمی مشترک، بلند مدت، حرفه ای و کاربردی در زمینه های مختلف مورد علاقه در حوزه های صنعت، کشاورزی، مدیریت و علوم اجتماعی، فرهنگ و هنر اشاره نمود.
ایجاد مراکز آموزشی مشترک، برگزاری کارگاه ها و همایش ها با موضوعات مختلف، نظارت مشترک بر برنامه های تحقیقاتی کاربردی و ایجاد پارک های فناوری، انکوباتورها و شرکت های دانش بنیان از دیگر موارد این تفاهم نامه سه جانبه است.
علاوه بر این سازمان مدیریت صنعتی، دانشگاه بین المللی چابهار و دانشگاه FHM برای انتشارات مشترک، تبادل نشریات، گزارش ها و سایر اسناد و اطلاعات دانشگاهی، اعتبار بخشی به برنامه های دانشگاهی ، حرفه ای و آموزشی و همکاری در پروژه های تحقیق و توسعه مشترک تفاهم نمودند.
در این جلسه همچنین تفاهم نامه دوجانبه ای میان سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه بین المللی چابهار در خصوص همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک دانشگاهی و حرفه ای در حوزه مدیریت و رشته های وابسته، بصورت مجازی و حضوری امضا و مبادله شد.
در این تفاهم نامه به برگزاری دوره های رسمی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های حرفه ای، طراحی و اجرای دوره های کارآفرینی در سطوح مختلف، شناسایی نیازهای آموزشی منطقه و کشورهای همسایه، و همچنین طراحی و اجرای دوره های آموزشی متناسب با نیازهای شناسایی شده توسط طرفین تاکید شده است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا