امور زیربناییبیمهتعاون و اشتغال

نحوه احتساب خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه/ شرایط بیمه دانشجویی

قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی گفت:براساس ماده ۹۵ قانون تأمین اجتماعی اگر فردی قبل از خدمت سربازی بیمه باشد و بعد از خدمت هم بیمه شود،بدون پرداخت وجهی مدت زمان خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه اضافه می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، محمد حسن زدا قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی در مورد نحوه احتساب مدت زمان خدمت سربازی به عنوان سوابق بیمه‌ای و شرایط آن اظهار داشت: براساس ماده ۹۵ قانون تأمین اجتماعی اگر فردی قبل از خدمت سربازی بیمه باشد و بعد از خدمت سربازی هم بیمه شود، این فاصله طول خدمت سربازی به صورت رایگان برایش محاسبه می‌شود و نیاز به پرداخت وجهی ندارد.

وی ادامه داد: کسانی که این شرایط را ندارند؛ یعنی قبل از خدمت سربازی بیمه نبودند و بعد از سال ۸۵ بیمه شدند، با مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی و درخواست بیمه خدمت سربازی می‌توانند با پرداخت وجهی این بیمه را به سنوات خود اضافه کند.

همچنین بخوانید

زدا بیان داشت: شعب تامین اجتماعی با بررسی حقوق و مزایای دو سال آخر بیمه‌شده و با اخذ ۷ درصد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از میانگین حقوق و مزایا ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نسبت به برقراری بیمه خدمت سربازی اقدام می‌کنند.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: خرید خدمت سربازی تقسیط ۱۲ ماهه نیز دارد و میزان مبلغ هر فرد با توجه به پایه حقوق و میانگین دو سال آخر متفاوت است.

وی در خصوص بیمه شدن دانشجویان نیز گفت: دانشجویان نیز می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی نسبت به برقراری بیمه خود اقدام کنند و از حقوق بازنشستگی نیز استفاده کنند.

زدا افزود: سه مدل به دانشجویان پیشنهاد می‌شود که بیمه ۱۲ درصد است که ارزان‌ترین محسوب می‌شود و شامل فقط بازنشستگی است، بیمه ۱۴ درصد است که شامل بازنشتسگی و فوت می‌شود و همین‌طور بیمه ۱۸ درصد است که شامل بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا