بورسفرابورس

فرابورس ایران از اعضای فیاس میزبانی می‌کند

فرابورس ایران، از امروز سوم شهریور ماه، میزبان هفتمین دوره آموزشی ویژه اعضای فدراسیون بورس‌های اروپایی- آسیایی (FEAS) تحت عنوان آنسایت ترینینگ است که این مهم با هدف انتقال دانش میان بورس‌ها و نهادهای مالی منطقه و آشنایی کارکنان بورس‌ها با دستاوردهای نهادهای متناظر خود برپا شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، در چارچوب کاری آنسایت ترینینگ، فدراسیون بورس‌های اروپایی- آسیایی در نظر دارد از چشم‌اندازهای مختلفی به مبحث مدیریت پروژه نگاهی بیندازد. همچنین مسائلی مانند اکوسیستم‌های مدیریت پروژه، چگونگی به ثمر نشاندن پروژه‌ها، مدیریت پروژه در عرصه خدمات، ابزار و تکنیک‌های مدیریت پروژه و…. نیز در معرض بحث و گفت‌و‌گو و هم‌اندیشی اعضا قرار خواهد گرفت. کارگاه ویژه یک روزه‌ای نیز با همکاری انجمن اسلامی ایران درباره تامین مالی اسلامی برگزار می‌شود.

فیاس، بورس یا نهاد مالی میزبان را در پی فرآیند خاصی از میان سایر نامزدها انتخاب می‌کند تا میزبان برگزاری دوره‌های آنسایت ترینینگ خود باشد. در این دوره، فرایندهای تخصصی کاری میزبان به صورت کلی و جزئی آموزش داده می‌شود. نخستین دوره آنسایت ترینینگ در سال ۲۰۱۲ در استانبول برگزار شد تا متخصصان جوان برگزیده عرصه بورس و بازار سرمایه بتوانند ظرف مدت دو هفته با یکدیگر تعامل کنند و در جریان جدیدترین سرفصل‌های این عرصه قرار بگیرند.

همچنین بخوانید

در همین حال، در سفر یک هفته‌ای اعضای این فدراسیون، نشست‌هایی با موضوع نحوه عملکرد ارکان بازار سرمایه کشور شامل بورس‌ها، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و مدیریت فناوری بورس تهران، ظرفیت‌ها و امکانات متنوع تامین مالی بورس‌ها برگزار خواهد شد.

علاوه بر کارگاه مالی اسلامی کارگاه های پذیرش عملیات بازار، نطارت و بازرسی ، تکنولوژی بازار ، بازار ابزارهای نوین مالی نیز برای مدعوین برگزار خواهد شد. همچنین، شرکت‌کنندگان این دور از نشست‌ها در مراسم زنگ آغاز معاملات بورس تهران و در کارگاه تخصصی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. ضمن آنکه بازدید از کارگزاری مفید برای میهمانان این نشست، در برنامه گنجانده شده است.

رویداد آنسایت ترینینگ  از ۲۴ تا ۳۱ آگوست در تهران و با حضور ۲۰ نفر از ۶ کشور و برگزار خواهد شد و در این دوره آموزشی نمایندگان ارمنستان، بورس مسقط، سپرده‌گذاری مسقط، بورس دمشق، بورس قزاقستان، بورس ملی تاشکند، بورس تهران، شرکت سپرده‌گذاری و مدیریت فناوری بورس تهران شرکت خواهند کرد.

فدراسیون بورس‌های اروپایی-آسیایی با ۱۲ بورس، با هدف تقویت زیرساخت‌های شفاف و عادلانه در بازار سرمایه کشورهای جهان در سال ‌۱۹۹۵ میلادی تاسیس شد. این فدراسیون با ۳۸ عضو، همواره طی این سال‌ها تلاش کرده است موانع داد‌وستد و تبادل دانش و تجربه را میان اعضای گروه تسهیل کند.

همچنین افزایش تعامل و همکاری، توسعه بازارهای اوراق بهادار کشورهای عضو، ارتقای روابط بین‌المللی و ارائه فرصت‌های پذیرش و داد‌و‌ستد اوراق بهادار منتشر شده در سطح منطقه، هماهنگ‌سازی قوانین و مقررات و استفاده از فناوری‌های جدید برای داد و ستد و امور پایاپای در بازارهای اوراق بهادار از دیگر اهداف تشکیل این فدراسیون است.

لازم به ذکر است فرابورس ایران نیز از سال ۲۰۱۴ به عضویت این فدراسیون درآمد و هم اکنون پس از گذشت ۵ سال از این عضویت، به عنوان یکی از اعضای فعال این نهاد بین‌المللی، عضو هییت مدیره و نایب رییس کمیته کاری فیاس است و امسال برای دومین بار میزبان رویدادهای سالانه این فدراسیون خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا