ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

افت قیمت موبایل ناشی از کاهش نرخ ارز

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: علت کاهش قیمت تلفن همراه در بازار پائین آمدن نرخ ارز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ابراهیم درستی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اغلب گوشی های تلفن همراه وارداتی و وابسته به نرخ ارز است بنابراین با بالا و پائین شدن دلار طبق قاعده قیمت این کالا نیز دچار نوسان می شود.

وی اظهارداشت: اگر نیاز بازار به کالای تلفن همراه از سوی واردکنندگان به خوبی تامین شود به یقین قیمت برخی از گوشی ها بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: متاسفانه در شرایط فعلی برخی از شرکت های واردکننده بصورت سبدی یا فروش اجباری کالای تلفن همراه را به فروشگاه ها عرضه می کنند.

وی در ادامه از شرکت ها و واردکنندگان خواست کالای گوشی تلفن همراه را سبدی نکنند اجازه دهند واحدهای صنفی به اختیار خود کالای مورد نیاز خود را خریداری و به مشتریان ارائه دهند.

درستی اظهارداشت: واحدهای صنفی معتبر و مجوزدار علاقه مند به فروش کالاهای شناسنامه دار به مردم هستند از اینر ضرورت دارد وارکنندگان کالای مورد نیاز این واحدها را تامین تا کم و کسری وجود نداشته باشند.

وی گفت: متاسفانه برخی از واردکنندگان گوشی تلفن همراه بجای عرضه کالا در سطح واحدهای صنفی خود نسبت به ایجاد فروشگاه و توزیع اقدام می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه افزود: هم اکنون ۷۰۰ هزار واحد صنفی در سطح کشور و پنج هزار واحد در تهران وجود دارد که ادامه این رویه می تواند برای واحدهای صنفی دارای مجوز دچار مشکل کند.

وی یادآورشد: کار یک تجار توزیع کالا نیست بلکه باید اجازه دهند هربخشی در بازار کار خود را انجام دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا