بورسبورس اوراق

بورس کاهشی شد

پس از چندین روز متوالی رشد در بازار سهامِ ایران، امروز با افزایش عرضه نسبت به تقاضا شاخص‌های بازار با کاهش روبه‌رو شدند به طوری که نماگر اصلی ۷۶۰ واحد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۷۶۰ واحد کاهش یافت و به رقم ۲۶۹ هزار و ۲۲۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۶۹ واحد رقم ۷۳ هزار و ۷۲۰ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور با ۱۰۷۶ واحد کاهش در تراز ۳۰۶ هزار و ۸۰۱ واحدی نشست همچنین شاخص بازار اول با ۷۶۲ واحد کاهش تا رقم ۱۹۵ هزار و ۲۴۲ واحدی پایین رفت. شاخص بازار دوم نیز افت ۶۰۷ واحدی را تجربه کرد.

همچنین بخوانید

امروز در حالی شاخص کل بورس ۷۶۰ واحدی را تجربه می‌کند که در روزهای گذشته این شاخص توانسته بود بارها و بارها با رشد بیش از ۲۰۰۰ واحدی کانال‌شکنی‌هایی را به ثبت برساند.

کاپیکو، تاسیکو و سرمایه‌ گذاری صنایع شیمیایی ایران هر کدام به ترتیب ۲۸۱، ۹۳ و ۷۳ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشت، اما در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هر کدام به ترتیب ۱۳۷، ۱۲۳ و ۱۲۱ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص بازار سرمایه داشتند.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات ۷۳۵ میلیون سهم به ارزش ۱۹۲ میلیارد تومان دست به دست شد به طوری که در این گروه شاهد صدرنشینی از نظر ارزش معاملات بود. خودرویی‌ها امروز در بیشتر نمادها با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

پس از گروه خودرو، گروه محصولات شیمیایی که حجم معاملات ۲۰۱ میلیون سهم و ارزش معاملات ۱۴۶ میلیارد تومان را تجربه کردند، در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات ایستادند. پس از این گروه نیز بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها شاهد بیشترین ارزش بودند.

در بورس تهران امروز تعداد نمادهای مثبت به ۱۷۸ و تعداد نمادهای منفی ۱۶۶ رسید. در فرابورس ایران نیز نمادهای مثبت به ۱۱۶ و تعداد نمادهای منفی به ۹۰ رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۱۷۰۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات بازار عدد ۴۵۲ هزار و ۴۳۷ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با افت ۲۷ واحدی رقم ۳۵۶۱ را تجربه کرد ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۱۵۳میلیارد تومان رسید و حجم معاملات تا رقم ۱.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا