بانکبانک و بیمه

رتبه نخست بانک صنعت ومعدن درتسهیلات طرح رونق تولید خراسان رضوی

سرپرست بانک صنعت ومعدن در استان خراسان رضوی اظهار داشت:این بانک درراستای ایفای مسئولیت تخصصی خود مطابق باسیاستهای دولت تدبیر و امید درپرداخت تسهیلات طرح رونق تولید جایگاه نخست رادر بین بانکها کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روابط عمومی بانک صنعت و معدن در ادامه مصاحبه ها با مدیران شعب کشور این بار با حسین یوسفی سرپرست این بانک در استان خراسان رضوی  در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی، میزان تسهیلات و اهداف و برنامه های این سرپرستی به گفتگو نشسته است که مشروح آن در ادامه می آید؛

۱ طی یکسال قبل چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است ؟

  • در سال ۹۷ تعداد ۹ واحد صنعتی با اشتغالی بالغ بر۸۹۴ نفر در استان خراسان رضوی به شرح  ذیل ایجاد شده است.

فولاد جوین ، سرمایه گذاری توسعه صنایع خراسان، پولادصنعت آذربرزین، شیرین شهدنگارین، صنایع بسته

     بندی روستره، پارس سامان ایرانیان، سیمان غرب آسیا، سامان داروی هشتم

 ۲- تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان و درصد پیشرفت آنها چقدر است ؟

  واحد صنعتی در حال اجرا و با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در استان خراسان رضوی که برای ۱۳۶۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کند عبارتند از کاشی و سرامیک تندیس ابریشم سیلیس فرآورجام شیشه آذرمینا جام نساجی کاشمر مدرس بین المللی بوستان الیاف پارتسیلوی جهش مشهد

۳- استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قراردارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست ؟

استان خراسان رضوی به سبب موقعیت جغرافیایی و فرهنگی خاص خود و با توجه به نزدیکی و همجواری با کشورهای همسایه  که بعنوان یکی از شاهراه های اصلی حمل و نقل قلمداد می شود توانسته حجم بالایی از سرمایه گذاری صنعتی را در چند سال اخیر جذب کند . همچنین وجود منابع عظیم معدنی در این استان سبب شده تا سرمایه گذاران به این استان  علی الخصوص مشهد مقدس توجه ویژه ای داشته باشند. این استان دارای پتانسیل های بالایی جهت توسعه صنعتی می باشد که اهم آنها به شرح ذیل می باشد:                                                                                             

– دارای بیش از ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان و دسترسی به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای همجوار

– وجود ۶ گمرک فعال و مجهز در مناطق مرزی و داخل استان

– وجود ۲ منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس با زیرساخت های مناسب و وجود فرودگاه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

– دارای ۲ بازارچه مرزی فعال (دوغارون و باجگیران)

– دارا بودن مسیر ریلی در محور کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب

– وجود ذخائر گازی خانگیران ، سرخس و گاز رسانی به چندین استان

– وجود معادن عظیم سنگ آهن در منطقه سنگان خواف

– تولید انواع محصولات زراعی ، باغی ، دامی و کشاورزی که جایگاه تعیین کننده ای در اقتصاد ملی و استان داشته و اغلب رتبه اول تا سوم کشور را دارا می باشند.

– ورود ۳۱ میلیون نفر زائر و گردشگر داخلی و خارجی در سال

– ظرفیت های ویژه اشتغال در حوزه خدمات و گردشگری با محوریت مضجع شریف رضوی(ع)

– پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی

– شهر صنایع دستی و شهر سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی.

– دارای بیش از ۲۴۰۰ هتل ، هتل آپارتمان و واحدهای اقامتی در استان

۴-بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل‌ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟

بانک صنعت و معدن در راستای جهش بزرگ اقتصادی استان ،تلاش می کند تا در جهت توسعه صنایع استان گام بردارد به همین منظور ضمن راه اندازی واحد ارزی در شعبه مشهد طی سالهای گذشته و تجهیز و تامین منابع انسانی در شعب استان (مشهد، شهرک صنعتی توس و سبزوار )تمامی تلاش خود را در زمینه تجهیز منابع مالی و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی نموده است. بطوریکه طی سالهای گذشته و سال جاری رشد قابل توجهی در پرداخت تسهیلات و ارائه انواع خدمات بانکی به بخش صنعت داشته که این نشان از اهمیت دادن بانک به بخش صنعت استان دارد . بانک صنعت و معدن به عنوان پرچمدار حمایت از تولید یکی از ارکان مهم توسعه پایدار اقتصادی و صنعتی بشمار می آید با توجه به عملکرد بانک و نوع نگاه و سیاست گذاری مدیریت محترم ارشد بانک در اعطای تسهیلات و حمایت همه جانبه از واحدهای متعدد تولیدی در سال رونق تولید شاهد تداوم و پایداری واحدهای صنعتی  می باشیم. این بانک در تامین مالی طرحهای زیربنایی صنعت کشور و به ویژه خراسان رضوی نقش محوری دارد. بطوریکه تعداد ۱۰ طرح بزرگ صنعتی با تسهیلاتی بالغ بر ۱۸۱۵ میلیارد ریال ، ۵۸.۴ میلیون یورو ، ۲.۱ میلیون دلار و اشتغال ۱۰۲۲ نفر در نقاط مختلف استان خراسان رضوی تامین مالی نموده که تماماً به بهره برداری رسیده است. همچنین تعداد ۱۰ طرح بزرگ ایجادی با تسهیلاتی به مبلغ ۵۸۳ میلیارد ریال ، ۱۸۸ میلیون یورو ، ۱.۸ میلیارد یوآن و با اشتغال ۲۸۱۵ نفر در نقاط مختلف استان تامین مالی نموده و در مرحله پرداخت و تکمیل می باشند. علاوه بر موارد فوق ۶۵۳۷ میلیارد ریال و ۲ میلیون دلار تسهیلات در بخش صنایع کوچک و متوسط استان خراسان رضوی جهت تامین سرمایه در گردش و کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع و طرحهای معدنی پرداخت نموده است. همچنین بانک صنعت و معدن استان در پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید رتبه اول در سیستم بانکی استان را از آن خود نموده است.   

۵- چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟    

اصلاح دستورالعملها و توسعه شگفت انگیز فناوری اطلاعات علاوه بر تسهیل امور مشتریان روش های بانکداری را تحت تاثیر خود قرارداده است . لذا امنیت ،‌ سرعت اتخاذ تصمیم ، سرعت انجام امور ، سهولت استفاده از خدمات بانک ،‌ اعتماد مشتری به بانک پارامترهایی هستند که مدنظر مشتری می باشد. بنابراین لازم است به مشتریان خدمات اختصاصی ویژه ای داده شود و در این شرایط باید از قالب خدمات سنتی خارج شد و برای رسیدن به این مهم شناخت کامل مشتریان و نیازهای آنها ضروری است. در بازارهای رقابتی نگهداری و وفادارسازی مشتریان علی الخصوص مشتریان سودآور از جذب مشتریان جدید مهمتر می باشد . رعایت چارچوب اصول مشتری مداری و اجرای برنامه های کاربردی و مفید برای پرسنل در ماندگاری و وفاداری مشتریان مثمرثمر می باشد. در این راستا رعایت ضوابط و مقررات و دستورالعملهای بانک در ارائه انواع خدمات ، بررسی سوابق و اعتبارسنجی مشتریان ، عارضه یابی مشکلات بخش تولید و … در سلامت و بهداشت اعتباری بانک تاثیر به سزایی دارد.         

در حال حاضر و در این برهه از زمان رویکرد بانک در استان نیز ادامه روند حمایتی خود از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در قالب بحران یابی واحدها و کمک های متناسب با بحران و مشکلات واحدهای صنعتی می باشد . و در این راه شعب بانک صنعت و معدن استان نقش قابل قبولی داشته و توانسته علاوه بر ایجاد اعتماد ،در کنار واحدهای تولیدی صنعتی بعنوان یک شریک و حامی آنها فعالیت نماید . بانک صنعت و معدن استان حفظ و افزایش تعامل با مشتریان خوش حساب ، ارائه انواع خدمات به آنها و کمک‌های مالی به مشتریان و حفظ اصول مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرارداده است. 

۶-طرح های که استان در تامین مالی آنها نقش داشته و در سطح ملی مطرح هستند را توضیح دهید؟                        

طرح هایی که در استان تامین مالی شده و در سطح ملی جزو طرحهای مطرح می باشند.( به جزء طرحهای تامین مالی شده توسط ستاد) بالغ بر ۱۰ طرح با مجموع تسهیلات ۸۳۹ میلیارد ریال و اشتغالی بالغ بر ۴۱۲۶ نفر بوده که به شرح ذیل اعلام میدارد:

  • نیان الکترونیک- زعفران سحرخیز- الکترواستیل سیم و کابل مشهد- نساجی خسروی- روغن نباتی فضل نیشابور-+
  •  چرم مشهد- سازه های هیدرولیک- الکتریک خودروشرق- پارس شعاع توس

۷-در راستای تحقق شعار سال”رونق تولید” چه برنامه هایی دارید؟

حمایت جدی از کارآفرینان  ، تعامل با مدیران و اعضای انجمن های تولیدی ، برنامه محور بودن ، شناخت اهداف و سازو کار لازم جهت تحقق آن ، رصد و پایش مستمر فعالیت ها ، نظارت دقیق و کارشناسانه بر مصرف تسهیلات، تشویق کارآفرینان در امر تمرکز حسابها نزد بانک و تزریق منابع فوق به چرخه تولید ، تشکیل جلسات متعدد با کارآفرینان و صنعتگرانی که به نحوی دچار مشکل در مسیر تولید بوده و عارضه یابی مشکلات آنان و تلاش جهت رفع موانع و مشکلات آنان ، حمایت هرچه بیشتر از صنایع پایین دستی و خرد ، ایجاد راهکار برای کمک به فعالیت واحدهای کارگاهی و خانگی خود اولویت های اصلی بانک صنعت و معدن استان در تحقق شعار رونق تولید می باشد.

۸-مهمترین برنامه های شما در سال ۹۸ چیست؟

به منظور تحقق و دستیابی به فضای کسب و کار جهت ارتقای بهره وری و کیفیت عملیات شعب ، تمرکز بر فعالیت های کارمزدی ، خدمات بانکداری متداول نوین ،‌ ایجاد فرهنگ کاهش هزینه ها ،‌ رشد تسهیلات اعطایی با سیاست های احتیاطی بانک ، رشد سپرده ها ، تلاش در راستای فعال سازی واحدهای نیمه تمام ، راکد و تعطیل و فروش اموال تملیکی و برگشت منابع آن به چرخه تولید در راستای کاهش ریسک اعتباری سرلوحه کار شعب استان می باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا