بین الملل

کلیات اصلاح ساختار بودجه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شد

رییس سازمان برنامه و بودجه از تصویب کلیات اصلاح ساختار بودجه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست امروز (یکشنبه ۳ شهریور) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه امروز علاوه بر بررسی وضعیت بودجه سال جاری، روند اجرای طرح اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور -که حَسَب ابلاغ مقام معظم رهبری باید آماده می شد- مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اصلاح ساختار بودجه در ۴ محور درآمدهای پایدار، هزینه‌های کارا، ثبات اقتصادی و تقویت نهاد بودجه‌ریزی بنا شده و برنامه‌های لازم برای تحقق هر یک از اجزای این طرح تقدیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی شده است.

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه کلیات اصلاح ساختار بودجه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شده و جزییات آن نیز در حال بررسی است، اظهار کرد: این شورا بخش درآمدی اصلاح ساختار بودجه را شروع کرده و بخش نخست آن که مربوط به نظام یارانه پنهان است، را تعیین تکلیف کرد.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح ساختار بودجه در سال جاری به مجلس ارائه می‌شود، توضیح داد: طرح اصلاح ساختار بودجه آماده بوده و تنها نیازمند نوعی تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی است از سوی دیگر کلیات این طرح در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسیده است بنابراین لایحه بودجه سال ۹۹ در چارچوب اصلاح ساختار درحال آماده شدن است.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: لایحه بودجه سال ۹۹ در چارچوب اصلاح ساختار بودجه تهیه شده به همین دلیل لایحه بودجه سال آینده نسبت به سنوات قبلی کاملا متفاوت است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا