بانکبانک و بیمه

مشارکت بانک توسعه تعاون برای ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی

سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره: بانک توسعه تعاون برای ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی در طرح مشترک معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون صبح امروز در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل ساختمان ستادی بانک توسعه تعاون ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: طرح “تعاون، اشتغال، بازار”موسوم به طرح “تاب”از سوی معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود و از اهداف این طرح اشتغال‌زایی برای ۱۰۵ هزار نفر در قالب سه هزار شرکت تعاونی می‌باشد و بانک توسعه تعاون به‌عنوان نهاد تخصصی مالی بخش تعاون نقش مهمی در پیشبرد این طرح دارد.

فتاحی همچنین از پیگیری‌ها برای اختصاص خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی جهت اعطای تسهیلات متنوع در بخش مسکن خبر داد و افزود: با اجرای طرح انتشار اوراق حق تقدم بخش مسکن و اعطای تسهیلات مسکن کارگری و کارمندی، اقدامات مناسبی از سوی بانک توسعه تعاون برای رونق تولید در بخش مسکن صورت خواهد پذیرفت.

همچنین بخوانید

فتاحی همچنین به پرداخت ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی این بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره نمود و در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه تدابیر و راهکارهای دولت برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری در طی این طرح بسیار تسهیلگرایانه و کم‌نظیر بوده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ حضور دارد و ۴۵۰۰ میلیارد ریال خط اعتباری به بانک تخصیص می‌یابد که با ادغام این منابع با منابع داخلی به همین میزان، ظرفیت اعطای ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان و فعالان اقتصادی بخش‌های صنعت و کشاورزی با اولویت بخش تعاون ایجاد گردیده است.

فتاحی از اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی به‌عنوان یکی از طرح‌های مشترک بانک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادکرد و افزود: بانک توسعه تعاون همواره برای تعامل دوجانبه با دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی و اراده کافی را داشته است و ازجمله مصادیق این تعامل می‌توان به همکاری چندساله با سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی اشاره نمود.

وی افزود: در ارتباط با دستگاه‌های زیرمجموعه به دنبال تعامل حداکثری هستیم و در بسیاری از موارد، فراتر از تعهدات مذاکره شده عمل نموده‌ایم.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ظرفیت موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سیستم اقتصادی و اجتماعی دولت بی‌نظیر دانست و گفت: انتظار مسئولین وزارتخانه تعامل حداکثری میان دستگاه‌ها برای پیشبرد مناسب امور و ارائه مناسب‌ترین خدمات به مخاطبین می‌باشد. وی با استناد به اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ویژه سالروز تأسیس بانک توسعه تعاون گفت: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روزانه یک‌میلیون مراجعه‌کننده دارد و با توجه به اهمیت رسیدگی به تعدد و تنوع درخواست‌ها و نیازهای مراجعین، مسئولیتی بسیار سنگین بر عهده وزارتخانه می‌باشد که برای پاسخگویی مناسب به این نیازها، هماهنگی کامل بین دستگاهی ضروری به نظر می‌رسد.

همچنین در این جلسه پروانه رضایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ضمن گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند برگزاری نشست سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یک فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات، تعامل بهترو بیشتر و هم‌افزایی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود یادکرد.

وی همچنین مجموعه عملکرد بانک توسعه تعاون را در استان تهران به‌ویژه در حوزه اشتغال روستایی و عشایری مطلوب یادکرد و دراین‌باره گفت: خوشبختانه اقدامات قابل‌قبول این بانک در ایجاد، توسعه و حفظ اشتغال باعث ایجاد اعتبار و موفقیت برای مجموعه بوده است.

رضایی میزان تعامل و ارتباط کارکنان شعب بانک توسعه تعاون استان تهران را با مشتریان مناسب و از نقاط قوت این بانک عنوان نمود.

شایان‌ذکر است پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران صبح امروز با حضور سید محسن دلبری  مدیرکل امور استان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پروانه رضایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، سعید معادی  مشاور مدیرعامل و دبیر هیات مدیره بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان تهران و روسای دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه در استان تهران، در محل ساختمان ستادی بانک توسعه تعاون برگزار گردید.

   

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا