انرژی

وزیر نفت: اجازه نفوذ به اطلاعات نفتی را نخواهم داد/ در سه روز تولید نفت را به حداکثر می‌رسانیم

وزیر نفت گفت: مسئولیت مبارزه با جاسوسان، جلوگیری از نیروهای نفوذی بر عهده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور است و من نیز با تمام توانم از اطلاعات نفتی در مجموعه نفت کشور محافظت خواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیژن زنگنه امروز در حاشیه چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات درخصوص حضور نیروهای نفوذی در صنعت گفت: وزیر اطلاعات در این زمینه به طور کامل شفاف‌سازی کرده است و مسئولیت مبارزه با جاسوسان و جلوگیری از نیروهای نفوذی به عهده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور است.

وی با تاکید بر این مساله که دستگاه‌های اجرایی هیچ مسئولیتی در زمینه فعالیت ضدجاسوسی ندارند، تصریح کرد: صنعت نفت در خط مقدم حمله است و با توجه به اینکه آمریکا تمام تلاش خود را برای آسیب زدن به این صنعت می‌کند باید مراقبت و حفاظت از این صنعت به طور جدی وجود داشته باشد.

وزیر نفت تصریح کرد: تا آنجا که بتوانم از اطلاعات نفتی در مجموعه صنعت نفت محافظت خواهم کرد و در این زمینه تنها تعداد محدودی از اطلاعات نفتی باخبر هستند و شرایط اکنون به‌گونه‌ای است که نیروهای نظامی و صنعت نفت در دو بخش اقتصادی و عملیاتی در خط مقدم جنگ قرار گرفته‌اند.

زنگنه با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید نفت ایران پس از توافق احتمالی گفت: حتی سه روز هم طول نمی‌کشد که می‌توانیم تولید نفت کشور را به حداکثر برسانیم.

وی درخصوص وضعیت صادرات نفت ایران با توجه به افزایش سریع تولید نفت و گاز در آمریکا گفت: قطعا ما به صادرات نفت خود ادامه خواهیم داد.

ادامه دارد…

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا