انرژی

تولید ٩٠ میلیون لیتر بنزین با بالاترین استاندارد در کشور

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در ابتدای دولت تدبیر وامید میزان تولید بنزین یورو در کشور صفر بود، اما هم‌اکنون حدود ۹۰ میلیون لیتر از ۱۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی با بالاترین استانداردهای زیست محیطی تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا صادق آبادی، امروز در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، اظهار کرد: این میزان تا ابتدای سال ۹۶ و به همت پالایشگاه اراک به میزان ۱۷ میلیون لیتر و پالایشگاه اصفهان به میزان ۱۱ میلیون لیتر به ۲۸ میلیون لیتر در روز رسید.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز ۶۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین یورو قبلی اضافه شده است، افزود: از این میزان ۴۵ میلیون لیتر بنزین یورو در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، ۱۲ میلیون لیتر در پالایشگاه بندرعباس و ۳ میلیون لیتر آن نیز در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود.
صادق آبادی با بیان اینکه  میزان مصرف بنزین در سالهایی که بنزین با کیفیت پایین تولید و مصرف می‌شد، روزانه ۶۰ میلیون لیتر بود و روزهای زیادی به دلیل آلودگی، کشور تعطیل می‌شد، افزود: این در حالی است که هم اکنون روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود، اما حتی یک روز هم به علت آلودگی هوا ناشی کیفیت پایین بنزین، تعطیلی در کشور نداشته‌ایم.
وی درباره کیفیت نفت‌گاز تولیدی کشور گفت: هم‌اکنون ظرفیت تولید نفت‌گاز با کیفیت یورو ۴ و ۵ در کشور ۵۰ میلیون لیتر است که با بهره‌برداری از واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز پالایشگاه اصفهان به ۷۰ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.
وی تاکید کرد: ضریب آمادگی شرکت ملی پخش در روزهای بحرانی سیل و زلزله که تعداد آنها در ۲ سال گذشته کم نبود، ۹۹.۹۹ درصد بوده است؛ به این معنی که از ۳۶۰۰ جایگاه سوخت کشور ۴ یا ۵ جایگاه تنها چند ساعت تعطیل بودند که جایگاه‌های سوخت سیار بلافاصله به این مناطق اعزام شدند.
انتهای پیام

همچنین بخوانید
منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا