اقتصاد کلان

چشم انداز آینده اقتصاد ایران مثبت است

سخنگوی دولت چشم انداز آینده اقتصاد ایران مثبت، امیدوار و رو به جلو توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «علی ربیعی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: کشور وقتی از درآمدهای نفتی در اثر تحریم ها محروم شد یک شوک اولیه به اقتصاد وارد و تعادل بازار ها را بهم ریخت.

وی اظهارداشت: اقتصاد مملکت به لطف خدا، با همراهی مردم و همینطور تصمیماتی که گرفته شد به تدریج از این شوک مخرب بیرون آمد و اکنون بازارو اقتصاد در حال تعادل بسر می برد.

همچنین بخوانید

سخنگوی دولت گفت: اقتصاد ایران در سال آینده به یقین با رشد همراه خواهد بود و این نویدی که حتی سازمان های معتبر بین المللی می دهند.

وی افزود: کشور ۵۵ ماه بطور متوسط رشد اقتصادی بالای چهار تا پنج درصدی را تجربه کرد و ۱۸ تا ۲۰ ماه هم در اثر شوک ارزی به سختی افتاد.

ربیعی بیان داشت: این تحریم ها و فشارهای شدید به رغم تمامی مسائل و مشکلات بر ملت و نظام عامل ایجاد بسیاری از فرصت ها و موفقیت ها در کشور نیز بوده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: یکی از برکات مثبت تحریم ها اینکه بوی نفت از بودجه کشور در حال کم شدن است.

سخنگوی دولت افزود: پیشی گرفتن صادرات از واردات، توجه به توان ساخت داخل، رشد برخی صنایع کشور از قبیل پوشاک، شکلات، صنایع پائین دستی پتروشیمی، کفش، قطعه سازی و غیره از دیگر علامت های مثبت تحریم ها بر اقتصاد کشور است.

وی در ادامه فعال سازی ظرفیت های موجود صنایع کوچک و متوسط را از استراتژی های مهم دولت برشمرد و اظهارداشت: جلوگیری از خام فروشی و حرکت به سمت تبدیل مواد خام به محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، سرمایه گذاری در صنایع پائین دستی، توجه به بخش معدن و صنایع معدنی و غیره از جمله دیگر راهبردهاست.

وی گفت: این دفعه تمامیت ارضی کشور مورد هدف قرار نگرفت بلکه تمامیت ذهنی جامعه از سوی دشمن مورد هدف گرفته است.

ربیعی افزود: کشور امروز از شوک اولیه تحریم عبور کرده و اکنون آرامش نسبی در بازار حاکم است در ضمن نرخ رشد تولیدات صنعتی و کشاورزی در کشور بهبود یافته است.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن چشم انداز آینده اقتصاد ایران اظهارداشت: پس از ۱۸ تا ۲۰ ماه سختی به یقین ۲۴ ماه رو به بهبودی در کشور خواهیم داشت.

سخنگوی دولت افزود: زندگی در اثر تحریم ها و فشارها بر مردم سخت شده و این مسائل را به هیچ عنوان نمی نوان کتمان کرد اما دولت هم از هیچ تلاش و کوششی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دریغ نکرده و همواره در این مسیر کوشا بوده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا