بورسبورس اوراق

برگزیدگان سومین دوره لیگ ستارگان بورس معرفی شدند / لیگ ستارگان بورس در تقویم آیسکو ثبت شد

اختتامیه سومین دوره لیگ ستارگان بورس با حضور مدیران ارکان بازار سرمایه، ۵ شهریور در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، لیگ ستارگان بورس،‌ با هدف آشنایی دانشجویان با بازار سرمایه و آموزش مهارت‌های لازم برای حضور در این بازار به آنان، توسط شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و با همکاری سازمان بورس ایران، فرابورس ایران، بورس اوراق بهادار تهران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، کارگزاری بورس بیمه ایران و کارگزاری مفید برگزار شد.

.

همچنین بخوانید

این دوره، ۱۵ تیرماه امسال با حضور ۶۰ تیم داخلی و ۵ تیم خارجی آغاز شد. در این مسابقات، هر تیم ۲۰ میلیون تومان اعتبار خرید سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار داشت و تیم‌هایی که در پایان ۷ هفته مسابقات،‌ دارای بیشترین مقدار بازدهی بودند، به‌عنوان برگزیدگان لیگ معرفی شدند.

بر اساس قوانین این لیگ، هر تیمی که از معاملات سود می‌کرد آن مقدار سود متعلق به خودش بود و هر تیمی که بیش از ۱۵ درصد ضرر می‌کرد از دور رقابت‌ها خارج می‌شد و سازمان بورس این ضرر ۱۵ درصدی را متقبل می‌شد.

.

گروه‌های خارجی قصد ورود به بازار سرمایه ایران را دارند

در ابتدای برنامه اختتامیه، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، با اشاره به حضور تنها ۱۰ تیم از دانشگاه تهران در دوره اول لیگ، از رشد این مسابقات در سال‌های اخیر سخن گفت. به گفته او، سومین دوره لیگ به‌صورت بین‌المللی برگزار شده و در آن، علاوه بر حضور ۶۰ گروه از مراکز آموزشی نقاط مختلف کشور، ۵ تیم خارجی هم از کشورهای عمان، ترکیه، عراق و سوریه حضور داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی بورس، ابراز امیدواری کرد که برگزاری رویدادهای این‌چنینی، به جذب نیروهای ارزشمند انسانی برای سازمان‌های مالی منجر شود و از ارسال رزومه شرکت‌کنندگان سومین دوره لیگ، به نهادهای مالی خبر داد.

فلاح گفت: «گروه‌های خارجی، با سامانه‌های ما آشنایی نداشتند و به همین منظور برای آنان یک دوره آموزشی ۱۵روزه آشنایی با بازار سرمایه برگزار شد. بعضی از این نفرات،‌ پس از برگزاری رویداد به دنبال اخذ کد بورسی و حضور در بازار سرمایه ایران بودند.»

همچنین فلاح،‌ از استقبال سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (آیسکو)، از این رویداد خبر داد. به گفته فلاح، آیسکو این رویداد را در تقویم خود ثبت کرده است.

.

در ادامه، پیام ویدئویی پل اندروز، دبیر کل آیسکو به مناسبت برگزاری سومین دوره لیگ ستارگان بورس به نمایش گذاشته شد. پل اندروز در این ویدئو، ضمن آرزوی موفقیت برای برگزارکنندگان مسابقه لیگ ستارگان بورس،‌ از اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی بازار سرمایه برای مردم سخن گفت. او همچنین از نام‌گذاری یک هفته به نام «هفته سرمایه‌گذاری» توسط این سازمان به‌منظور افزایش تاکید بر فرهنگ‌سازی بازار سرمایه خبر داد.

.

برای موفقیت، به دنبال ارتقای مداوم باشید

شاهپور محمدی، رئیس سازمان بورس با تشکر از برگزارکنندگان لیگ ستارگان بورس، به تفاوت ماهوی تحصیلات آکادمیک و رویدادهای این‌چنینی برای فرهنگ‌سازی، اشاره کرد. محمدی هر دو را لازم و مکمل یکدیگر دانست اما از تاثیر‌گذاری عمیق‌تر فرهنگ‌سازی نسبت به تحصیلات دانشگاهی سخن گفت.

رئیس سازمان بورس، صرف حضور دانشجویان در این رویداد و فهم روندهای بازار سرمایه را مثبت دانست و گفت: «در پاسخ به سوال علم بهتر است یا ثروت، می‌توان پاسخ داد که علمی که به ثروت برسد،‌ بهتر است. علم بازار سرمایه چنین علمی است.»

او در ادامه با اشاره به اینکه هر وضعیت بازار سرمایه به توانمندی و روش خاص خود نیاز دارد، به دانشجویان توصیه کرد تا دانش خود را به یک توانمندی یا روش خاص محدود نکنند و برای موفقیت، به دنبال ارتقای مداوم خود باشند.

.

برگزیدگان سومین دوره لیگ ستارگان بورس مشخص شدند

در ادامه رویداد برگزیدگان سومین دوره لیگ،‌ معرفی شدند و جوایز خود را از دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران، علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران، دکتر حسین عبده تبریزی و دکتر محمداسماعیل فدائی‌نژاد دریافت کردند.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق، به‌عنوان تیم اول این دوره، اعتبار خرید سهام به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال و تندیس، ‌لوح و مدال رتبه اول را کسب کردند. فاطمه صمدی، سرپرست و مجتبی شهبازی، حسن چشمی و فرنوش اسدی اعضای این گروه بودند.

تیم دانشگاه خواجه‌نصیر، اعتبار خرید سهام به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و تندیس،‌ لوح و مدال رتبه دوم را کسب کردند. امیرعباس نجفی، سرپرست و حمید محمدی، جواد قربانی و جواد کشاورز اعضای این گروه بودند.

تیم دانشگاه ایلام، مهرداد نعمتی (سرپرست)، محمدرضا فرخی نژاد، حمیدرضا بالاوندی و مهسا عزیزبیگی، اعتبار خرید سهام به ارزش ۱۶۰ میلیون ریال و تندیس،‌ لوح و مدال رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین تیم دانشگاه رازی کرمانشاه، محسن یاراحمدی (سرپرست)،‌ پریناز افشار، نیکتا جمشیدی و پوریا رئیس مرادی، به‌عنوان تیم اخلاق این دوره معرفی شد.

برگزاری نمایش تئاتر با موضوع کانال‌های تلگرامی نامعتبر ارائه‌دهنده تحلیل‌های بورسی و برگزاری کنسرت گروه هفت،‌ از دیگر بخش‌های اختتامیه سومین لیگ ستارگان بورس بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا