بانک و بیمهطلا و ارز

مقیمی: قیمت دلار به ۸ هزار تومان هم خواهد رسید

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است قیمت دلار می‌تواند پایین‌تر از نرخهای فعلی آمده و وارد کانال ۸۰۰۰ تومان شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فاطمه مقیمی اظهار کرد: آنچه در هفته‌های گذشته در بازار ارز رخ داده نشان می‌دهد که دولت توانسته یک آرامش نسبی را به بازار بازگرداند و این مسئله قطعا اتفاقی مثبت است اما اینکه در آینده این بازار چه سرنوشتی داشته باشد، مسئله‌ای است که باید با در کنار هم قرار دادن عوامل مختلف آن را بررسی کنیم.

مقیمی: قیمت دلار به ۸ هزار تومان هم خواهد رسیدبه گفته وی، اگر بنا بود یک تصویر چند ماهه کوتاه از بازار داشته باشیم، حتی اینکه نرخ دلار به کانال ۸۰۰۰ تومان وارد شود نیز گزینه‌ای دور از ذهن نبود اما اگر دولت بخواهد با توجه به نامشخص بودن شرایط بین المللی اقدامات لازم را انجام دهد، مدیریت نرخ برای تامین نیازهای سال‌های پیش رو بسیار مهم خواهد بود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در ماه‌های گذشته صادرات غیر نفتی کشور، توانسته بخشی از فشارها بر اقتصاد ایران را مدیریت کند، توضیح داد: در شرایطی که با فشار تحریم‌ها، بخشی از کالاهای ایرانی نتوانستند بازار خود را حفظ کنند، ما دیدیم که دیگر کالاها توانستند جایگاه خود را مستحکم کرده و حضور خود را حفظ کنند.

مقیمی ادامه داد: در این مسیر حمایت از تولید داخلی توانست به بهبود شرایط فعالان اقتصادی کمک کند و اگر می‌بینیم صادرات غیر نفتی ما در ماه‌های گذشته حفظ شده‌اند، به دلیل فراهم آمدن مقدمات لازم برای حضور در عرصه‌های بین المللی است.

وی با اشاره به لزوم حفظ حمایت‌ها و کاهش تلاطم‌ها در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: اقتصاد ما در سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه بوده و بخش خصوصی بارها اعلام کرده در صورت برطرف شدن این دغدغه‌ها، قطعا بستر بهتری برای افزایش تولیدات و صادرات فراهم خواهد شد. در این فضا اگر ثبات فعلی حفظ شده و اثرات منفی برخی تصمیم‌ها مدیریت شود، می‌توان انتظار داشت روند صادرات غیرنفتی کشور به همین شکل ادامه داشته باشد و در ادامه آمارهای مثبت بیشتری به دست آید.

گفتنی است در چند هفته اخیر نرخ ارز و طلا در بازار نزولی شده و در هفته جاری نیز این روند ادامه پیدا کرده؛ به طوریکه دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومان و سکه وارد کانال سه میلیون تومان شده است.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا