انرژی

آخرین وضعیت پروژه‌های تامین آب تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های تامین آب تهران از افتتاح فاز دوم تصفیه خانه هفتم در مهر ماه با حضور رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد رضا بختیاری در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران در هفته دولت که امروز با حضور استاندار تهران، فرماندار تهران و برخی از نماینده‌های مجلس برگزار شد با بیان این که اعتبار پروژه‌های مذکور ۱۸۰ میلیارد تومان است اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های است که امروز افتتاح می‌شود و ۱۴۰ میلیارد تومان نیز به پروژه‌های اختصاص دارند که کلنگ زنی خواهند شد.

وی با بیان این که ۲۵ درصد آب شرب کل کشور در استان تهران مصرف می‌شود گفت: از حدود ۶.۷ میلیارد متر  مکعب آب شرب کشور یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون متر مکعب در  استان تهران مصرف می‌شود که از این میان یک میلیارد و ۶۰ میلیون متر مکعب به صورت سالانه فقط در شهر تهران به مصرف می‌رسد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در مورد نحوه تامین آب تهران توضیح داد: آب استان تهران از ۵ سد لار، لتیان، ماملو، امیر کبیر و طالقان تامین می‌شود و به طور کلی ۷۰ درصد آب شرب شهر تهران از آب‌های سطحی و ۳۰ درصد نیز از آبهای زیر زمینی تامین می‌شود البته این درصدها در برخی از سال‌ها متفاوت است.

پروژه‌های در دست اجرای آب‌های تهران

بختیاری در ادامه در مورد پروژه‌های که در دست اجرا هستند گفت: یکی از این پروژه‌ها انتقال آب از سد طالقان به سد امیر کبیر است. پروژه دیگر طراحی تونل ۲۸ کیلومتری است که از سد لار به سمت تهران کشیده می‌شود. همچنین سد طالقان به صورت مستقیم به تصفیه خانه وصل خواهد شد و چنانچه سد امیر کبیر از دسترس خارج شود آب مورد نیاز از سد طالقان تامین شود.

افتتاح فاز دوم تصفیه خانه هفتم در مهر ماه

وی از افتتاح فاز دوم تصفیه خانه هفتم در مهر ماه توسط رئیس جمهوری خبر داد و گفت:  ظرفیت فاز دوم  این تصفیه خانه ۲.۵ متر مکعب در ثانیه و اعتبار آن ۲۲۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران طرح دیگری که  در دست اجراست اتصال همه تصفیه‌خانه‌های تهران به یکدیگر است تا برای هر کدام از تصفیه خانه‌ها مشکلی ایجاد شد تامین آب مردم با چالش مواجه نشود.

احداث مخازن اضطراری در ۳۷۵ نقطه تهران

وی از احداث مخازن اضطراری در ۳۷۵ نقطه تهران خبر داد و گفت: این مخازن با هدف تامین آب مردم تهران بعد از وقوع زلزله طراحی شده‌اند و می‌تواند سه تا ۱۰ روز بعد از زلزله آب شرب  تهران را تامین کنند.

تهرانی‌ها امسال رکورد مصرف آب را زدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران  با بیان این که تابستان امسال رکورد مصرف آب در تهران زده شد اظهار کرد: تهرانی‌ها در پیک مصرف در یک روز سه میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب مصرف کردند. این در حالی است که استان تهران بعد از استان سیستان و بلوچستان فقیرترین استان کشور از لحاظ منابع آبی است.

به گفته وی آب و فاضلاب استان تهران امسال ۳۶۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی دارند که سهم دولت تنها ۲۰۰ میلیارد تومان است.

آخرین وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب

وی  در ادامه در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های تصفیه خانه‌های فاضلاب تهران توضیح داد: تصفیه خانه فیروز بهرام با سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حال ساخت بوده و تا پایان سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد. همچنین تصفیه خانه‌های فاضلاب پرند، رباط کریم و پردیس در حال اجرا است  و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد

بختیاری ادامه داد: همچنین قرار است برای ۱۱.۵ فاز تصفیه خانه تهران به ارزش ۴۶۰۰ میلیارد تومان مناقصه برگزار شود و  در عرض دو سال همه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران کلنگ زنی خواهد شد.

بر اساس این گزارش امروز ۱۳۲ پروژه مختلف در حوزه‌های بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، بهزیستی، آموزش و پروزش، آبفا و محیط زیست به ارزش ۵۷۳ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا