بانکبانک و بیمه

دولت بابت بدهی کارخانه به بانک واگذار نکند

رئیس کل اسبق بانک مرکزی ونماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بابت بدهی های خود به سیستم بانکی کارخانه به بانک ها واگذار نکند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «محمود بهمنی» در برنامه رهیافت رادیواقتصاد افزود: متاسفانه دولت بابت بدهی های خود به بانک ها تعدادی کارخانه را واگذار می کند که این یعنی بنگاهداری!.

وی اظهارداشت: دولت بایستی بصورت نقدی بدهی های خود را به بانک ها بپردازد نه اینکه کارخانه یا بنگاه اقتصادی واگذار کند.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی ونماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به دلیل نداشتن نقدینگی بابت بدهی های خود کارخانه به بانک ها واگذار می کند که متاسفانه اغلب این واحدها ضررده و دارای مشکلاتی هستند که این مشکلات بر بانک ها تحمیل می شود وگرنه به نفع خود بانک ها نیست که بنگاهداری کنند.

وی افزود: وقتی یک بنگاه اقتصادی به بانک واگذار می شود بانک ضمن مکلف شدن به تامین مالی بنگاه مورد نظر خواهی نخواهی با سایر بنگاه های اقتصادی تفاوت قائل می شود از اینرو بایستی رابطه بانک ها با بنگاهداری را به طریقی قطع کرد.

بهمنی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: دولت بابت بدهی های خود هرگز نباید کارخانه یا بنگاه اقتصادی به بانک ها واگذار کند.

وی گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته تعداد زیادی بنگاه اقتصادی به بانک ها تحمیل شده که بیشتر این واحدها زیان ده هستند.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی ونماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی افزود: بانک ها برای حفظ کارخانه ها مجبور به هزینه مالی هستند که این هزینه ها «تراز نامه» بانک ها را «ناتراز» کرده است.

وی در ادامه از آماده شدن طرح بانکداری اسلامی در مجلس خبرداد و یادآورشد: ایرادات نهایی این طرح بزودی برطرف وجهت تصویب به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا