بانکبانک و بیمه

پیام مدیرعامل محترم به مناسبت فرارسیدن هفته تعاون

حجت الله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت فرا رسیدن هفته تعاون پیامی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، متن این پیام به شرح ذیل است:

در دنیای امروز، اقتصاد تعاونی به‌عنوان راهبردی موثر برای شتاب دادن روند توسعه اقتصادی مورد استقبال قرارگرفته است. شیوه‌ای از کار و فعالیت که مطابق آن به تلاش و کوشش خود بنیان، بیش از حمایت و پشتیبانی بهاء داده می‌شود.

همچنین بخوانید

در ایران کار تعاونی ازدیرباز رایج بوده و مردم ما درقالب همکاری‌های سنتی، دستاوردهای بسیار بزرگ داشته‌اند. به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و در جهت تحقق آرمان‌های عدالت محور آن در جهت توسعه بخش تعاون تلاش‌های مثمری به‌عمل‌آمده است. هم‌اکنون، انواع شرکت‌های تعاونی در سطح کشور به نحوی فزاینده گسترش‌یافته‌اند و مردم نیز ارتباط روزافزون و تنگاتنگی با این نهادهای اقتصادی مشارکتی دارند. بانک توسعه تعاون تنها بانک تخصصی بخش تعاون کشور در همین راستا در مردادماه سال ۱۳۸۸ تأسیس گردید، بانکی که درواقع تجربه قریب به دو دهه فعالیت صندوق تعاون کشور را در پیشینه خود دارد.

در ایران با عنایت به بانک محور بودن اقتصاد، بانک‌ها به‌عنوان پیشگامان بنگاه‌های اقتصادی در رشد و توسعه کشور محسوب می‌شوند و با توجه به اینکه در شرایط کنونی، اقتصاد ایران در میانه راه یک تحول بزرگ است این بار بانک‌ها نه‌تنها نقش یاریگر را بر عهده‌دارند، که خود بخشی از این تحول کلان اقتصادی به شمار می‌آیند. با در نظر گرفتن این شرایط، بانک‌ها نقشی فراتر ازآنچه در سایر اقتصادها می‌پذیرند، در اقتصاد کشورمان بر عهده‌دارند، نقش‌هایی که هریک در جایگاه خود نه‌تنها بااهمیت که حیاتی هستند.

در این میان، بانک توسعه تعاون نقش حساس‌تری را در میان سایر بانک‌ها به عهده دارد. تشکیل بانک توسعه تعاون به‌عنوان عامل و ابزار حمایتی در بخش تعاون یکی از آرزوهای دیرینه تعاون گران بود که خوشبختانه با تأکید مقام معظم رهبری و با استناد به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ زمینه تشکیل آن بعد از سال‌ها وقفه فراهم شد هرچند که تحقق سهم بخش تعاون ازاقتصاد ملی متناسب با جایگاه آن و هم‌شأن دو بخش خصوصی و دولتی در قانون اساسی کشور مستلزم ابزار و منابع حمایتی درخور وسعت و گستردگی بخش تعاون است. تسهیلات ارزان‌قیمت بانک توسعه تعاون همواره در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و فراهم کردن زمینه‌های عدالت اجتماعی در اختیار تمامی فعالان اقتصادی در بخش‌های غیردولتی البته با اولویت تعاونی پرداخت‌شده است و امروز آنچه از منظر تعاون گران عرصه‌های کار و کوشش و همچنین مسئولین و دست‌اندرکاران بخش تعاون ضروری به نظر می‌آید افزایش سرمایه این تنها بانک توسعه‌ای بخش تعاون کشور است.

بانک توسعه تعاون حامی بخشی از اقتصاد کشور است که می‌توان رفتار آن را به‌نوعی بلوغ اجتماعی تشبیه کرد، نشانه‌ای از عزم انسان‌ها و برخورد اصولی و مبتنی بر اراده جمعی با مشکلات. روابط تعاونی مقام و مسئولیت اجتماعی به مردم می‌دهد و تلقی آنان را نسبت به محیط اجتماعی و اقتصادیشان سراپا دگرگون می‌سازد به‌نحوی‌که گروه اجتماعی با خصوصیاتی جدید پا به عرصهٔ وجود می‌گذارد. موسسه تعاونی صرفاً از جنبه ظاهری مرکز فعالیت اقتصادی است و در ورای این نمای ظاهری، کانون زندگی تعاونی و تحول اجتماعی نهفته است.

در آرمان اجتماعی تعاونی‌ها، تربیت انسان‌های آزاده و واقف به ارزش و اعتبار خویش و پرورش مردمی با فضایل خودیاری و همکاری از ضروریات است و تحقق این نیاز وابسته به رعایت و اجرای اصولی است که عنصر اجتماعی نهضت تعاونی را تشکیل می‌دهد.

فرارسیدن ۱۳ شهریورماه آغاز هفته تعاون را به‌تمامی فعالان حوزه اقتصاد تعاونی کشور، مدیران و کارکنان ارکان‌های بخش تعاون، کلیه تعاون گران عرصه‌های کار و تلاش و به‌ویژه مدیران و کارکنان ساعی و خدوم بانک توسعه تعاون این تنها بانک تخصصی بخش تعاون کشور در سراسر ایران اسلامی تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای همگی مزید توفیقات مسئلت دارم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا