بانکبانک و بیمه

اقدامات بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌های زنان قابل‌توجه است

محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اقدامات بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌های زنان قابل‌توجه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی در سالن تلاش ضمن اظهار مطلب فوق اظهار داشت: بانک توسعه تعاون با هماهنگی معاونت تعاون، برنامه‌های متنوعی برای حمایت و ارائه تسهیلات و خدمات به تعاونی‌های زنان تدارک دیده است.

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و صندوق نوآوری و شکوفایی، این اقدام را بستری مناسب برای حمایت از نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در روش‌های تولید دانست و در همین راستا راه‌اندازی مرکز نوآوری تعاون را یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی قلمداد کرد.

همچنین بخوانید

کبیری خاطرنشان کرد: پرداخت ۱۸۰هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، موجبات حفظ، توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف روستایی را فراهم آورده که در همین خصوص بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل پیشرو، نقش مهمی در اجرای این طرح ملی ایفا نموده است.

وی همچنین اقدامات و طرح‌های مهم بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌های زنان را قابل‌توجه عنوان نمود و در ادامه گفت: اقدامات گسترده‌ای برای توسعه شفافیت و نوآوری در حوزه تعاون صورت پذیرفته است، سامانه جامع هوشمند تعاون به‌عنوان پنجره واحد تعاون طراحی و بهره‌برداری شده است

.کبیری اضافه نمود: افزایش ۱۲برابری اهداف نظارتی و حسابرسی بر تعاونی‌ها و افزایش ۱۲برابری بودجه کمک به شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها از دیگر موارد مهم انجام‌شده در حوزه شفافیت است.

معاون تعاون بابیان موفقیت‌ها و عملکرد روبه‌پیشرفت بانوان در کارآفرینی و تعاون گفت: انتظار ما این است که زنان باید در توسعه نوآوری پیشگام باشند

کبیری بابیان اهمیت توجه به مولفه‌های بازاریابی گفت: لازم است بانوان تعاون گر و کارآفرین در تولید محصولات به‌ویژه صنایع‌دستی و خانگی نیاز بازار و مصرف‌کنندگان را به‌خوبی مدنظر داشته باشند.وی سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در این خصوص، حمایت بیشتر از زنجیره‌های تولید اعلام نمود تا کمک خوبی برای ایجاد زنجیره ارزش مناسب در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد گردد.

کبیری گفت: سرعت رشد فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی به‌صورت جدی در حال افزایش است و در کنار توسعه فعالیت اقتصادی، کمک به توسعه فرهنگ مشارکت‌پذیری و مشارکت محوری به‌ویژه در بنگاه‌داری باید مدنظر قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا