بورسفرابورس

استقبال ۶۴۸ هزار نفری سهامداران از شرکت جنرال مکانیک

فرابورس ایران هفتمین لوح عرضه اولیه امسال خود را در تالار دیدار فرابورس به شرکت جنرال مکانیک اعطا کرد.

فرابورس ایران در آخرین روز کاری نیمه اول شهریورماه، هفتمین عرضه اولیه خود را در سال ۹۸ انجام داد. در این عرضه که چهارشنبه ۱۳ شهریورماه صورت گرفت، ۱۰ درصد از سهام شرکت جنرال مکانیک معادل ۱۰۰ میلیون سهم، با نماد «رنیک» و با مدیریت عرضه کارگزاری بورس بهگزین برای نخستین بار در معرض فروش گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران،، در این عرضه ۶۴۸ هزار و ۵۷۳ کد حقیقی و حقوقی برای خریداری «رنیک» اقدام کردند و در حالی که دامنه قیمت در بازه ۷۸۵۰ ریال تا  ۷۹۰۰ ریال تعیین شده بود، ۶۴۵ هزار و ۱۴۸ نفر مشارکت‌کننده در سقف دامنه قیمت اقدام به ثبت سفارش کردند. بدین ترتیب با کشف قیمت ۷۹۰۰ ریالی برای هر سهم «رنیک»، به هر کد بورسی تعداد ۱۵۶ سهم تخصیص یافت.

فواد خیر مدیرعامل جنرال مکانیک در شصت‌و‌یکمین نشست «یک دیدار، یک عرضه» که هفته جاری برگزار شد، با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۳۳ تاسیس شده و اکنون در شصت و ششمین سال فعالیت خود به سر می‌برد، سرمایه این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: جنرال مکانیک طی سال‌های فعالیت خود توانسته ۳ گرید یک از سازمان برنامه و بودجه در زمینه‌های ساختمان، راه و تاسیسات و تجهیزات دریافت کند.

به گفته او در حال حاضر ۴۸.۹ درصد سهام شرکت جنرال مکانیک با ۱۲۰۰ نیروی انسانی به بنیاد مستضعفان و حدود ۵۱ درصد از آن به شرکت پایا سامان پارس تعلق دارد.

فواد خیر با اشاره به اینکه این شرکت در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی متعددی حضور داشته است، اظهار کرد: از جمله شاخص‌ترین پروژه‌های شرکت در پیش از انقلاب می‌توان به ساختمان روزنامه اطلاعات در میدان امام خمینی (ره)، ساختمان اجلاس صداوسیما، ساختمان تهران کلینیک، ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است از بتدای سال جاری تاکنون نیز سهام شرکت‌های کشت و صنعت شریف‌آیاد، ژلاتین کپسول ایران، دارویی ره‌آورد تامین، ویتانا، پخش دارویی هجرت و فرابورس ایران در بازارهای اول و دوم فرابورس به روش‌های ثبت سفارش و حراج عرضه اولیه شده‌اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا