اقتصاد کلان

آیا استانی شدن بودجه ۹۹ عملیاتی می شود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره استانی شدن بودجه سال ۹۹ و تاثیرات آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره استانی شدن بودجه ۹۹، گفت: براساس قانون برنامه ششم، حدود ۳۰ درصد اعتبارات موجود در بودجه سالانه باید تا پایان برنامه، در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فریمان در مجلس شورای اسلامی افزود: با استانی شدن بودجه، تخصیص اعتبارات در استان‌ها با توجه به پتانسیل‌ها، شرایط و اولویت‌ها صورت می گیرد در نتیجه بسیاری از مشکلات استان‌ها رفع می شود.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد سازمان برنامه و بودجه تصمیم دارد در بودجه سال ۹۹ اعتباراتی که به صورت متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها قرار داشت را به استان‌ها واگذار کند تا استان‌ها براساس اولویت و مصوبات شورای برنامه ریزی توسعه استان این اعتبارت را تخصیص دهند.

تفویض اختیار به استانداران درآمدزایی استان‌ها را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: هر استان دارای ظرفیت‌های خاصی برای درآمدزایی است که باید براساس شناسایی آنها و تفویض اختیار به استانداران این ظرفیت بیشتر تقویت شود تا درآمدهای مطمئن حاصل و دغدغه کسری بودجه از بین رود.

استانی شدن بودجه زمینه برون رفت کشور از مشکلات را فراهم می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با استانی شدن بودجه زمینه برای برون رفت کشور از مشکلات فراهم می‌شود، ادامه داد: می‌توان از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی با شناسایی مودیان مالیاتی جدید، اعمال مالیات بر خانه‌های خالی و زمین‌های ساخته نشده و.. درآمدهای دولت را افزایش داد اما هریک از این موارد در یکی از استان های کشور قابلیت اجرا دارد که با استانی شدن بودجه می‌توان به راحتی درآمدزایی کشور را افزایش داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این سوال که آیا استانی شدن بودجه سال ۹۹ عملیاتی می‌شود، تصریح کرد:این موضوع عملیاتی است، در صورتی که بودجه استانی شود کشور سریعتر و بهتر اداره می شود./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا