انرژی

آخرین وضعیت خدمه نفتکش توقیف‌شده انگلیس

در پی توقیف اخیر نفتکش متخلف انگلیسی در آب‌های خلیج فارس توسط ایران، تازه‌ترین اخبار از خدمه نفتکش حاکی از وضعیت مساعد آنان است.

به گزارش آرمان اقتصادی، پیرو درخواست اتحادیه دریانوردی هند و مجامع بین‌المللی از جمله فدراسیون حمل و نقل جهانی (ITF) در خصوص دیدار با خدمه نفتکش انگلیسی توقیف‌شده STENA IMPERO در بندرعباس، دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران به نمایندگی از ITF و با حمایت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و هماهنگی دیگر نهادهای نظارتی از جمله مراجع قضایی بازدیدی از شناور مذکور و خدمه آن در تاریخ نهم شهریور ماه سال جاری به عمل آورد.

طی بررسی‌هایی که براساس مفاد MLC  و حقوق بین‌الملل دریایی صورت گرفته، خدمه شناور در شرایط مطلوبی قرار دارند و منتظر فرآیندهای حقوقی و دادرسی پرونده هستند.

همچنین بخوانید

همچنین پیرو هماهنگی‌های قبلی مقرر شد که اقدامات لازم جهت بازگشت ۷ نفر از خدمه کشتی به کشور خود صورت پذیرد.

در این دیدار پس از ملاقات با تمامی خدمه و شنیدن درخواست‌ها،  وضعیت آذوقه و سیستم رفاهی و سوخت و ارتباط دریانوردان با خانواده‌ها بررسی شد که خوشبختانه در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

طبق گزارش بازدید نمایندگان انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران از نفتکش انگلیسی STENA IMPERO، برخورد دولت ایران با خدمه نفتکش انگلیسی بر اساس استانداردهای بین‌المللی و رفتارهای انسان‌دوستانه بوده است.

این در حالی است که دولت جبل‌الطارق در دوره توقیف نفتکش آدریان دریا ۱ (گریس ۱) برخورد نامناسب و غیرانسانی و بر خلاف استانداردهای MLC  و قوانین دریایی با خدمه کشتی مذکور داشته است و در حال حاضر کاپیتان کشتی، مورد تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا