انرژی

رشد ذخایر آمریکا قیمت نفت را پایین برد

قیمت نفت روز پنج‌شنبه پس از گزارشی که نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، بخشی از رشد چشمگیر معاملات روز قبل را از دست داد و کاهش پیدا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۰ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که نفت برنت روز چهارشنبه ۴.۲ درصد افزایش پیدا کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۳ سنت رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز گذشته ۴.۳ درصد رشد کرده بود که بزرگترین رشد قیمت در حدود دو ماه گذشته بود.

همچنین بخوانید

گزارشی که روز چهارشنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم منتشر شد، نشان داد: ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته افزایش پیدا کرده در حالی که ذخایر بنزین کاهش داشته است.

بر اساس گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت در هفته منتهی به ۳۰ اوت، ۴۰۱ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرد و به ۴۲۹.۱ میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۵ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاماها که هاب تحویل نفت است، ۲۳۸ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد و فعالیت پالایشگاهی نیز ۳۰۶ هزار بشکه در روز کاهش داشت.

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از انتشار گزارشی که نشان داد فعالیت بخش خدمات چین در اوت تحت تاثیر افزایش سفارش‌های جدید، با سریع‌ترین روند در سه ماه اخیر رشد کرده است، جهش پیدا کرد.

چین دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت و بزرگترین واردکننده نفت جهان است اما شواهد فزاینده حاکی از این است که جنگ تجاری میان آمریکا و چین به اقتصادهای جهان لطمه زده و انتظارات برای رشد تقاضا برای نفت را تعدیل کرده است.

برایان گیلباری، مدیر مالی شرکت BP به رویترز گفت: انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۹ به دلیل کاهش مصرف، کمتر از یک میلیون بشکه در روز رشد کند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به چین هشدار داد اگر مذاکرات تجاری طولانی شود، در دوره دوم ریاست جمهوری خود نسبت به پکن برخورد شدیدتری خواهد داشت. جنگ تجاری میان آمریکا و چین دورنمای رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت را تیره کرده است. اما مقامات روسیه و منابع اوپک اعلام کرده‌اند که کشورهای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید همچنان به این پیمان برای تقویت قیمت‌ها پایبند هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا