ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پرداخت هزینه خرید تنها با تکان دادن دست

ممکن است از سال آینده مشتریان مغازه‌های آمازون بتوانند با تکان دادن دست در مقابل یک دستگاه اسکنر، هزینه خرید خود را واریز کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از دیلی‌میل، بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی نیویورک پست، در سال ۲۰۱۷ میلادی، شرکت آمازون فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مواد غذایی “هول فودز مارکت”( Whole Foods Market) را بیش از ۱۳ میلیارد دلار خریداری کرد. این فروشگاه که در آستین، تگزاس قرار دارد، اغلب بر محصولات طبیعی و ارگانیک تمرکز دارد. 

حال خبر رسیده که آمازون در حال توسعه فناوری دید رایانه‌ای است که می‌تواند اندازه و شکل دست مشتریان را تشخیص دهد تا یک پرینت منحصر به فرد از دست آن‌ها بسازد.

همچنین بخوانید

سپس این داده‌ها به اطلاعات بانکی مشتریان متصل می‌شود تا به این ترتیب مشتریان دست خود را جلوی دستگاه اسکنر تکان دهند و در عرض کمتر از یک ثانیه خرید خود را تکمیل کنند.

از مزایای منحصر به فرد استفاده از پرینت دست برای پرداخت هزینه خرید می‌توان به سرعت بی‌نظیر آن اشاره کرد. این در حالی است که پرداخت هزینه خرید با استفاده از تلفن همراه چند ثانیه طول می‌کشد.

علاوه بر آن، این سیستم به دستگاه دیگری نیاز ندارد و تنها نیازمند دست مشتری است.

البته باید گفت پیشرفت این فناوری به مغازه “هول فودز مارکت” بستگی دارد که آیا این مرکز قادر به اجرای سیستم و آموزش آسان آن به کارمندان خود است یا خیر؟

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا