انرژی

اشتغالزایی ۲۰۰۰ نفر برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: ۸۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان در حوزه گازرسانی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن منتظرتربتی در نشست هم‌اندیشی طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت به سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای دارد و به جد در تلاش برای تحقق قول‌های داده شده است.

وی افزود: گازرسانی سیستان و بلوچستان اولویت دولت و وزارت نفت است و در زمینه تامین منابع گازرسانی به این استان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

همچنین بخوانید

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با بیان اینکه دولت و وزارت نفت بر استفاده از نیروهای بومی این منطقه برای انجام کارهای گازرسانی تاکید دارند، افزود: بیش از ۲۰۰۰ نفر نیرو هم اینک در حوزه گازرسانی سیستان و بلوچستان مشغول کار هستند و به زودی افراد بیشتری وارد این بخش خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروز واژه محرومیت در سیستان و بلوچستان به واژه محبوبیت تبدیل شده است، افزود: دوستی و کمک سایر استان‌های کشور که به صورت استان معین در این منطقه فعالیت می کنند به نوعی حس محبت و همدلی اقوام را به وجود آورده است. امروز حجم کار بسیاری در شهر زاهدان در حال انجام است که باید بابت صبوری مردم این شهر قدردان آنان بود.

وی ادامه داد: با وجود همه شتاب و توسعه‌ای که مدنظر است موضوع ایمنی نباید فراموش شود.

معاون وزیر نفت گفت: هم اینک ساخت و تولید لوله و دیگر ملزومات مورد استفاده در حوزه گازرسانی در داخل کشور انجام می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

برخورداری بیش از ۲۵ هزار مشترک از نعمت گاز در شهر زاهدان

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۲۵ هزار مشترک در سطح زاهدان از نعمت گاز برخوردارند. شهرک صنعتی جاده میرجاوه، اولین سی ان جی زاهدان، بیمارستان ارتش و تامین اجتماعی به شبکه گاز پیوسته اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا پنجابی افزود: گازرسانی به سه محور صنعتی برنامه ریزی شده و تا پایان سال طراحی این پروژه ها به پایان می رسد و عملیات اجرایی آغاز می شود. هفته دولت گاز به شهر محمدان رسید و به زودی شهر بمپور نیز به شبکه گاز متصل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: پیمانکار اجرایی شهر خاش مشخص شده و اقلام و تجهیزات این پروژه تامین شده است. گاز رسانی به شهرک صنعتی میرجاوه، انجام شد.

وی ادامه داد: سالجاری در سه محور صنعتی کرمان – زابل – سیاهدک برای بهره مندی ۶۰ واحد کار، مطالعات امکان سنجی، انجام و تا پایان سال اجرا خواهد شد.  

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در حوزه شهر زابل گفت: کار علمک زنی در این شهر انجام شده و به زودی ۲ هزار انشعاب نصب خواهد شد.

وی در حوزه شهر چابهار و کنارک گفت: آخرین تغییرات باز طراحی این ۲ شهرستان انجام و از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

در شهر زاهدان باید بیش از ۱۴۰ هزار انشعاب نصب و واگذار شود

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: در شهر زاهدان باید بیش از ۱۴۰ هزار انشعاب نصب و واگذار شود اما اکنون در حد مطلوب نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی- منطقه سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست هم اندیشی گاز رسانی استان بیان کرد: اینکه پنج میلیون تومان وام بلاعوض برای گازرسانی به خانوارها اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های دیگر دیده شده در بودجه در حوزه گازرسانی به سیستان و بلوچستان تا پایان این دولت هشت هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در بخش خطوط گازرسانی و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش هزینه‌های داخلی شهرها است. 

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در شهر زابل تنها ۱۰ نفر برای دریافت این وام و انجام کار گازرسانی اقدام کرده‌اند در حالی که چهار هزار انشعاب در این شهر قابل واگذاری است.

وی افزود: در مجموع در سیستان و بلوچستان ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده در حوزه گازرسانی تشکیل شده که سه هزار و ۷۷۳ نفر وام گرفته‌اند.

وی، تزریق تجربه استان های معین حاضر در سیستان و بلوچستان را مهم دانست و افزود: پنج استان در حوزه گازرسانی، چهار استان در حوزه بازسازی مدارس و ۶ استان در حوزه بنیاد مسکن در این استان حضور دارند که باید از تجربیات این استان ها استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استانهای معین حاضر در این استان به عنوان سفیر هایی هستند که بعد از اتمام کارهای محوله شان بازگو کننده رفتار و اعمال مردم و مدیران این منطقه خواهند بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا