امور زیربناییتعاون و اشتغالراه و ساختمان

اختصاص وام مسکن ارزان و بلندمدت به کارگران

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از افزایش هزینه سبد معیشت کارگران خبر داد و پیش‌بینی راهکارهای حمایت از تامین مسکن ارزان قیمت برای کارگران را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،هادی ابوی با تاکید بر تشکیل هرچه سریع‌تر جلسات شورای عالی کار، گفت: جلسات شورای عالی کار مثل جلسات مجلس اهمیت دارد و باید به آن توجه کنیم چون برای قشر عظیمی از جامعه تصمیم‌گیری می‌شود و این تصمیمات به همه آحاد کشور برمی‌گردد. بحث دستمزد نه تنها به کارگر و کارفرما بلکه به تولیدکننده و مصرف کننده هم ارتباط دارد؛ لذا از معاونت روابط کار می‌خواهیم برای طرح مباحث مهم جامعه کارگری وقت بگذارند.

وی گفت: یک ماه از برگزاری جلسه شورای عالی کار می‌گذرد و قرار بود کارفرمایان پیشنهادات خود را در خصوص تامین مسکن ارزان برای خانوارهای کارگری در جلسه بعدی ارائه و تکلیف افزایش قدرت خرید کارگران را روشن کنند.

همچنین بخوانید

ابوی گفت: وعده دادن زمین ارزان و افزایش مبلغ حق مسکن کارگشا نیست؛ لازم است یک طرح ملی در این خصوص تدوین و مالیات از خانه‌های خالی از سکنه دریافت شود. بانکها هم ملزم به همکاری شوند تا تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت مسکن برای خانه‌دار شدن کارگران اختصاص یابد.

به گفته این مقام مسئول کارگری امروز کارگران با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی قادر به خرید یا حتی اجاره خانه در شهرهای بزرگ نیستند و باید ابزارهای لازم برای حمایت از کارگران پیش‌بینی شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان با اشاره به افزایش هزینه سبد معیشت کارگران پیشنهاد اختصاص بن کالا از طریق تعاونی‌های مصرف و پرداخت کمکهای غیرنقدی به کارگران را مطرح کرد.

داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی در اصل ۳۱ قانون اساسی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. بر اساس آمارها بیش از ۶۰ درصد دریافتی کارگران صرف هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها می‌شود.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا