صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

نوسان قیمت مرغ در ایام تاسوعا و عاشورا

چهار آیین گفت: با توجه به بخشی از تقاضای بازار گوشت قرمز به سمت مرغ پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ گرم در ایام تاسوعا و عاشورا با نوسان ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومانی به ۱۴ هزار تومان برسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی،  از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۳۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به افزایش نامتعارف گوشت قرمز در ماه‌های اخیر و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضا برای خرید مرغ در این ایام افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

چهار آیین ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به سبب نذورات و سرازیر شدن بخشی از تقاضای بازار گوشت قرمز به سمت مرغ پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ گرم با نوسان ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومانی به ۱۴ هزار تومان برسد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه روند صعودی قیمت مرغ تا شام غربیان ادامه دارد، بیان کرد: این در حالی است که در ابتدای هفته آینده به سبب بازگشایی مدارس، تقاضا برای خرید مرغ در بازار کاهش می‌یابد که این امر در افت قیمت بی تاثیر نیست.

وی با انتقاد از افت قیمت جوجه یک روزه در بازار گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه یک هزار و ۳۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد چرا که در ماه‌های اخیر اجرای قیمت‌های دستوری موجب شده تا تقاضا برای جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کاهش یابد و این روند تا زمان اعلام قیمت منطقی مرغ متناسب با هزینه‌های تولید ادامه دارد.

چهارآیین با اشاره به اینکه ماهانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی باید در واحدهای مرغداری صورت گیرد بیان کرد: اگر تقاضا برای جوجه ریزی پایین‌تر از این مقدار باشد بدون تردید این امر بر افت قیمت جوجه و زیان تولیدکنندگان دامن می‌زند.

این مقام مسئول درباره تأثیر عرضه مرغ منجمد در بازار گفت: با توجه به عرضه ناچیز پشتیبانی امور دام این موضوع تأثیر چندانی بر بازار مرغ گرم ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی التهاب ندارد، افزود: هم اکنون کنجاله سویا و ذرت در بازه زمانی مناسب پس از خرید به دست تولیدکننده می‌رسد، ضمن آنکه شرکت پشتیبانی امور دام به میزان کافی ذخایر در استان‌ها دارد که از طریق تشکل‌ها اقدام به توزیع می‌کند.

 

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا